اختصاص هزار میلیارد تومان در وزارت ارشاد برای تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها

سرویس ایلام - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع عادلانه منابع و ارتقاء سرانه فرهنگی استان‌ها را از اولویت‌های این وزارتخانه در دولت مردمی عنوان کرد: هزار میلیارد تومان در وزارت ارشاد برای تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سیدمحمود اسلامی که به ایلام سفر کرده است، در نشست با کارکنان ارشاد استان، عنوان کرد: در دولت مردمی و طی سفرهای دور اول و دوم ریاست جمهوری بیش از ۷ هزار میلیارد تومان از محل سفرهای استانی ریاست‌ محترم جمهوری برای تکمیل پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، مصوب شد.  

وی با تأکید براینکه در اعتبارات امسال یک هزار میلیارد تومان برای تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: ۳۰ درصد از این مبلغ به تملک اختصاص دارد و تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری هم در این حوزه مد نظر قرار گرفته است.

اسلامی از برگزاری جلسات متعدد برای بازنگری در ساختار سازمانی وزارتخانه و استان‌ها هم خبر داد و گفت: هفته گذشته جلسه مربوط به این حوزه به اتمام رسیده و ساختار نهایی خدمت مقام عالی وزارت اعلام شد. به زودی جلسات کارشناسی و تصویب آن در سازمان امور اداری و استخدامی انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر اخذ مجوز برای جذب ۴۰۰ نفر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: طی ۱۰ سال گذشته حدود ۲ هزار نفر خروجی از وزارتخانه داشتیم و جذب نیروی انسانی طی این سال‌ها کمتر از ۵۰۰ نفر بوده است. فراخوان جذب نیروی انسانی به زودی اعلام خواهد شد که در این فراخوان بخش عمده از سهمیه به استان‌ها اختصاص داده شده است.

اسلامی در این سفر از مجتمع فرهنگی و هنری ایلام، ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کتابخانه مرکزی و پروژه در حال ساخت انجمن خوش نویسان ایلام بازدید کرد.

کد خبر 2761055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha