فرهنگ، هنر و رسانه مثلث قدرت هر جامعه است / ضرورت اختصاص اعتبارات مناسب به حوزه فرهنگی

سرویس ایلام - نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با حضور وزیر ارشاد و معاونین گفت: فرهنگ، هنر و رسانه مثلث قدرت هر جامعه است و دشمنان ایران از این مثلث قدرت ضربه های مهلکی به ما زدند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سارا فلاحی اظهار کرد: کشورهای معاند با تقویت حوزه های فرهنگ، هنر و رسانه خود به ما ضربه می زنند ولی در کشور ما تقویت این سه بُعد تاثیرگذار که باید مدافع اصلی ارزش ها و اعتقادات ما باشند دارای اعتبارات و بودجه ای اندک است در حالی که رسانه های غربی بسیار قدرتمند عمل می کردند.

وی افزود: فعالان هنر، فرهنگ و رسانه کشور از لحاظ پشتوانه هایی چون بیمه، یارانه، معیشت در مضیقه هستند.

وی تاکید کرد: مسئولان باید از مسیر هنر و رسانه آرامش را به جامعه تزریق کنند چرا که این اقشار جایگاه تأثیرگذاری در مدیریت افکار عمومی دارند و باید با اتکا به هنر و رسانه فرهنگ و تمدن غنی ایرانی اسلامی به دنیا معرفی شود و این موارد مستلزم تخصیص اعتبار است.

فلاحی ادامه داد: هنر و فرهنگ اقتصادی در دنیای امروز از اهمیت زیادی برخودار است اما چندان مورد توجه قرار نگرفته است و رسانه و هنرمندان در واقع سربازان اصلی خط مقدم جبهه های فرهنگی، اقتصادی، دینی، اعتقادی و سیاسی هستند و آنها توان دفاع هنرمندانه و ظریف از گفتمان انقلاب اسلامی دفاع می کنند.

فلاحی یادآور شد: از اعتبارات اربعین برای حوزه فرهنگ و هنر باید تزریق شود چرا که دشمن در حال ضربه زدن فکری و اعتقادی به اربعین است و مهران به عنوان گذرگاه اصلی اربعین بیش از پیش در حوزه اربعین نیازمند اعتبارات فرهنگی است.

کد خبر 2761078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha