۳۵درصد آب شرب کرمانشاه هدر می رود

سرویس کرمانشاه _ مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: هم اکنون میزان هدررفت آب در شهر کرمانشاه نزدیک به ۳۵درصد است که بخش عمده آن مربوط به انشعابات غیرمجاز است.

به گزارش کردپرس؛ علیرضا کاکاوند با اشاره به اینکه هدررفت آب در شهر کرمانشاه بالا است، اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی برای کاهش هدررفت آب در کرمانشاه انجام شده که با این اقدامات میزان هدررفت را از ۴۹ درصد در سال‌های گذشته به ۳۵ درصد کاهش دادیم که البته همین میزان نیززیاد است.

وی انشعابات غیر مجاز را یکی از مهمترین عوامل هدررفت آب عنوان کرد و افزود : شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اقدامات بسیار جدی را از حدود دو ماه قبل برای برخورد با چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه آغاز کرده و که در همین راستا ۵ هزار و ۱۰۰ انشعاب غیرمجاز در کرمانشاه مجاز شده است.

کاکاوند با بیان اینکه تعداد انشعابات غیرمجاز برآورد شده در کرمانشاه بسیار بیشتر از این تعداد است، یاد آور شد: فقط در محدوده چند کیلومتری میدان امام حسین(ع) تا پلیس راه سنندج، ۷۰۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی شده که اکثر آنها باغ، تالار و سنگ بری بوده است.

وی تصریح کرد: اگرچه از زمانی که برخورد با این انشعابات را آغاز کرده ایم صدای عده زیادی بلند شده، اما کار را با تمام توان ادامه خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد زیادی از انشعابات غیرمجاز نیز مربوط به پاساژهای بزرگ است، ادامه داد: برخورد با این انشعابات را با جدیت در برنامه داریم.

کاکاوند همچنین از انتخاب سه پیمانکار برای شهر کرمانشاه و یک پیمانکار برای هرکدام از شهرستان استان به منظور تعیین تکلیف و ساماندهی انشعابات غیرمجاز خبر داد.

وی یکی دیگر از دلایل هدررفت آب را شکستگی و حوادث ناشی از سن بالای شبکه دانست و تاکید کرد: در شهر کرمانشاه هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه و خط انتقال آب داریم که از این میزان ۳۰۰ کیلومتر عمر بیش از ۵۰ سال و ۷۰۰ کیلومتر عمر بین ۲۰ تا ۵۰ سال دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اعتبار مورد نیاز برای اصلاح شبکه را بسیار زیاد برشمرد و گفت: بخشی از این اعتبار از محل تبصره ۳ که در قبوض آب بود باید تامین شود که متاسفانه این بند در قبوض آب کرماشاه حذف شد.

کاکاوند در پایان بیان داشت: امسال ۷۰ میلیارد تومان برای این امر اختصاص دادیم و تاکنون در شهر کرمانشاه ۲۰ کیلومتر شبکه اصلاح شده است.

کد خبر 27611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha