بازگشایی بازارچه های مرزی موجب بهبود درآمد و معیشت مرزنشینان می شود

فرماندار ویژه شهرستان سقز با بیان اینکه بازگشایی مجدد بازارچه های مرزی عامل مهمی در ممانعت از مهاجرت مرزنشینان به شهرها به ویژه شهرهای بزرگ است، گفت: بازگشایی بازارچه های مرزی موجب بهبود درآمد و معیشت مرزنشینان می شود.

به گزارش کرد پرس، جعفر توان یکی از برنامه های اولویت دار شهرستان سقز را بازگشایی بازارچه های مرزی عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور در تیرماه سال گذشته در جریان سفر به کردستان بر بازگشایی مرز سیف سقز تاکید کردند.

وی اظهار کرد: استاندار کردستان هم در مراسم بازگشایی بازارچه هنگه ژال بانه یکی از برنامه های مهم استان را بازگشایی دیگر بازارچه های استان از جمله سیف سقز بیان کرد موضوعی که بیانگر پیگیری و تلاش مضاعف مسئولان کشوری و استانی در فعال کردن دوباره این بازارچه مهم و اثرگذار در اشتغال منطقه است.

فرماندار ویژه شهرستان سقز به مزیت های بازگشایی مجدد بازارچه های مرزی در استان اشاره کرد و افزود: ایجاد اشتغال، بهبود درآمد و معیشت مرزنشینان، ارتقای امنیت مرز و جلوگیری از مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ از مهمترین مزایای بازگشایی این بازارچه ها در شهرستان های مرزی استان است.

توان ادامه داد: مردم روستاهای مرزی با توجه به استعدادها و ظرفیت های منطقه می توانند به کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی، صنعت فرش و نوغانداری بپردازند و با مراوداتی که با اهالی آن سوی مرز دارند محصولات خود را هم صادر کنند.

وی یادآور شد: ذهنیتی ایجاد شده که تنها کارکرد بازارچه های مرزی را واردات کالا می داند در حالیکه با رعایت شرایط و ضوابط می توان زمینه صادرات را هم از طریق این معابر فراهم کرد.

فرماندار ویژه شهرستان سقز با اشاره به اینکه کارکرد مرز سیف سقز هم چون مرزهای باشماق مریوان و سیرانبند بانه خواهد بود، بیان کرد: در محدوده این مرز هم امکان ایجاد معابر مرزی وجود دارد و پیگیر راه اندازی آن هستیم.

توان گفت: بی شک هر اقدام و کاری دارای نقاط قوت و ضعف است ولی بازگشایی مجدد بازارچه های مرزی با توجه به مزایایی که دارد دارای نقاط قوت برجسته و بیشتری است.

کد خبر 2761115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha