افزایش سرانه فضای سبز یکی از شاخص‌های توسعه پایدار است

استاندار کردستان یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی جوامع شهری را سرانه‌ فضای سبز عنوان کرد و گفت: با احداث پارک‌های روجیار و پیرچنار، بالغ بر یک و نیم متر مربع به ازای هر نفر جمعیت شهر سنندج به سرانه فضای سبز این شهر اضافه می‌شود.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در بازدید از پروژه‌های عمران شهری شهرداری سنندج، گفت: اقدامات صورت‌گرفته در پروژه پارک‌ ۲۰ هکتاری روجیار و بوستان پیرچنار در مقیاس ۳۶ هکتار، اقدامی جهادی و همچنین اولویت استان در راستای نیازهای رفاهی شهر سنندج و جزو کارهای کم سابقه و فوق‌العاده در حوزه عمران شهری است.

وی با اظهار خرسندی از اینکه در استان کردستان، در حوزه عمران شهری نتایج خوبی محقق شده است، سال ۱۴۰۲ را سال شکوفایی پروژه‌های عمرانی در کردستان عنوان کرد.

استاندار کردستان با اشاره به موفقیت‌های شایان در حوزه کلان پروژه‌ها در استان، اظهار کرد: در مجموعه مدیریت شهری استان، مرکز سنندج خوشبختانه فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده است که رضایتمندی خوبی را از سوی شهروندان در همه نقاط، هسته مرکزی و حاشیه شهر ایجاد شده است.

زارعی کوشا احداث ۲ پروژه مذکور در سنندج را مهم عنوان‌کرد و افزود: بوستان ۲۰ هکتاری روجیار در آبیدر سنندج ترکیبی از فعالیت‌ها در حوزه فضای سبز، ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی تفریحی و ورزشی با طراحی و اجرای ویژه‌ای در کمترین زمان ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بوستان ۳۶ هکتاری پیرچنار هم با اهداف و فواید مختلفی برای مردم و گردشگران از لحاظ امکانات تفریحی و رفاهی در حال احداث و تکمیل است.

وی صنعت گردشگری را یکی از مهمترین محورهای توسعه استان نام برد و ادامه داد: مجموعه‌ کارهای انجام شده با اهداف کاربردی و برنامه ریزی های لازم، همچون پروژه‌های سرمایه‌گذاری صلوات آباد و میزبانی از زائران اربعین در راستای جذب گردشگر و معرفی پتانسیل استان طراحی و اجرا شده است.

استاندار کردستان یادآور شد: هماهنگی مطلوبی بین دستگاه‌های عمرانی و اجرایی با نگرش مبتنی بر علم و متضمن تعهد ویژه نسبت به نیازهای مردم و نسل آینده و همچنین رعایت مقررات قانونی شکل گرفته است که مایه توفیق بیشتر است. 

زارعی کوشا در ادامه با تاکید بر اینکه توسعه اقتصادی استان با چنین زیرساخت‌هایی حاصل می‌شود، بیان کرد: امید است پروژه‌های مذکور در کمترین زمان ممکن به اتمام برسند و تقدیم‌ اهالی محترم شهرستان و استان و نیز گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

وی یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی را سرانه‌ فضای سبز شهری بیان کرد و گفت: در مجموع با احداث ۲ پروژه مذکور، بالغ بر یک و نیم متر مربع به ازای به سرانه فضای سبز این شهر اضافه می‌شود.

استاندار کردستان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مذکور را کم نظیر برشمرد و اظهار کرد: سرعت اجرای این پروژه ها مصداق کار جهادی است.

کد خبر 2761145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha