برگزاری ٣٠ ویژه برنامه به مناسبت هفته گردشگری در کردستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از برگزاری بیش از ٣٠ ویژه برنامه به مناسبت هفته گردشگری در استان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، منصور مهرزاد گفت: ویژه‌ برنامه های گرامیداشت روز جهانی و هفته گردشگری از ۵ مهر آغاز و تا ۱۲ مهر ماه سال جاری در استان ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: برگزاری جشنواره موسیقی اقوام ایرانی در سطح ملی با مشاکت استانداری کردستان، شهرداری سنندج، صداوسیمای کردستان و سایر ادارات مربوطه از جمله برنامه های هفته گردشگری در کردستان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: برگزاری جشنواره هزار دف، جشنواره استانی سفره غذای کُردی و جشنواره استانی گردو از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این هفته است.

مهرزاد ادامه داد: هم زمان با گرامیداشت این هفته نمایشگاه های متعددی از جمله نمایشگاه منطقه ای صنایع‌ دستی و موسیقی اقوام، نمایشگاه خودروهای کلاسیک، نمایشگاه خودروهای آفرودی و نمایشگاه گلیم و فرش دستباف در سطح استان برپا خواهد شد.

وی یادآور شد: تقدیر از فعالان گردشگری کردستان، برگزاری کارگاه های آموزشی صنعت گردشگری و سرمایه گذاری سبز در استان، به صدا درآمدن زنگ گردشگری در مدارس مراکز شهرستان ها و پاکسازی تفریحگاه های منتخب از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت روز جهانی و هفته گردشگری در کردستان برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با اشاره به رونمایی از وب سایت ۲ زبانه روستای جهانی گردشگری پالنگان در استان، بیان کرد: همچنین در این هفته پروژه های گردشگری از جمله کمپ زیارتی پیر رستم سروآباد و فاز دوم اقامتگاه بوم گردی ژاورود افتتاح می شود.

مهرزاد گفت: امیدواریم با برگزاری این برنامه ها و همچنین حضور فعالان و اشخاص صاحب نظر در این حوزه، زمینه های توسعه و رونق گردشگری در استان بیش از پیش فراهم شود.

کد خبر 2761157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha