راه‌اندازی منطقه ویژه سرو زمینه‌ساز تحول بزرگ ترانزیتی است

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: راه‌اندازی و رونق منطقه ویژه اقتصادی سرو می تواند تحولی قابل توجه در حوزه ترانزیتی در منطقه ایجاد کند.

به گزارش کردپرس،محمدصادق معتمدیان در جلسه بررسی آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی سرو افزود: رونق این طرح مهم‌ اقتصادی همچنین فرصت اشتغال را برای مردم منطقه ایجاد کرده و فرصت های خوبی را در اختیار مردم و جوانان قرار می دهد.

او به نقش این منطقه در تبادلات تجاری اشاره کرد و ادامه داد: با راه اندازی این منطقه تحول بزرگ ترانزیتی اتفاق می افتد که باید برای استفاده از ظرفیت بزرگ ایجاد شده در این بخش آماده شویم.

همچنین در این جلسه اعضای حاضر در خصوص تامین امکانات لازم برای این منطقه از نظر آبرسانی ، گاز رسانی، رسیدگی به مشکلات و ارایه تسهیلات لازم ، بررسی نواقص و معایب و مزیت ها و همچنین ارائه راهکارهای لازم به ارائه پیشنهادات ، نظرات و برنامه های خود پرداختند.

با تصویب هیئت دولت و ابلاغ  معاون اول رئیس جمهور یک شرکت در ارومیه به عنوان مسئول ساخت منطقه ویژه اقتصادی ارومیه_ سرو تایید شده است و دستور آغاز عملیات ساخت این مناطق هم ابلاغ شده است این در حالی است که ۳سال بود ابلاغ این عملیات راکد مانده بود.

پیمانکار طبق قراردادی که امضا کرده متعهد شده ظرف دوسال این پروژه را با سرمایه شخصی و بدون دریافت اعتبار از دولت به اتمام برساند.

منطقه ویژه اقتصادی ارومیه سرو در زمینی به مساحت ۵۰۰ هکتار در جوار شهرک صنعتی فاز ۳ در جاده سلماس و منطقه ویژه اقتصادی سرو به مساحت ۴۲۰هکتار  در کنار مرز ساخته خواهد شد.

کد خبر 2761164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha