ثبت نام  ۱۵۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از ثبت نام یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی استان خبر داد و گفت: ۴۱ نفر کار درمانگر و گفتار درمانگر برای خدمت در مدارس استثنایی استان استخدام شدند.

به گزارش کرد پرس، طالب محمدی در مراسم نمادین بازگشایی مدارس استثنایی کردستان در مدارس توحید و گلها در سنندج، از ثبت نام و آغاز سال تحصیلی جدید یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه کردستانی در مدارس استثنایی سطح استان خبر داد و گفت: این عزیزان در مدارس توحید و گلها در سنندج به تحصیل می پردازند.

وی تلاش همسوی دانش آموزان، خانواده ها و معلمان را در حوزه تعلیم و تربیت مهمترین گام در تحقق اهداف آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: امسال با شعار «مدرسه قوی، ایران قوی» سال تحصیلی را آغاز می کنیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به فعالیت ۵۰۰ نفر از عوامل اجرایی در مدارس با نیاز های ویژه استان، افزود: ۶۸ مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی استثنایی به یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه دختر و پسر در ۲۶۰ کلاس درس خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی ارائه می دهند.

محمدی بر ضرورت مشارکت خانواده در امور مدرسه به عنوان راهکاری اساسی برای توسعه نظام آموزشی تأکید کرد و ادامه داد: تربیت امر خطیر و مهمی است که عناصر بسیاری در آن دخیل اند و این مسئولیت سنگین به تنهایی و بدون یاری و مساعدت اولیا به ویژه در مدارس با نیازهای ویژه محقق نمی شود.

وی تعلیم و تربیت را جزو حقوق اولیه و اساسی انسان ها عنوان کرد و یادآور شد: متولیان تعلیم و تربیت و دست اندرکاران آموزش وپرورش باید زمینه ای را فراهم آورند تا دانش ‍آموزان با هر استعداد، توانایی و محدودیت از آموزش برخوردار شوند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه فلسفه اصلی خلقت تربیت است، بیان کرد: آموزش وپرورش وسیله و سبب اصلی برخوردار شدن دانش آموزان از این حق است. انسان ها خلق شده اند تا استعدادی که خالق در وجودشان به امانت گذاشته است را از طریق آموزش و تربیت به شکوفایی برسانند و این استعداد در دانش آموزان استثنایی ویژه تر است.

محمدی گفت: ما دست اندرکاران عرصه تعلیم و تربیت وظیفه داریم زمینه ای را فراهم کنیم تا این دانش آموزان با وجود داشتن محدودیت استعدادهای خود را ظهور وبروز دهند. وقتی نیاز دانش آموز ویژه باشد، باید با تأمل، دقت و تخصص بیشتری در پی کشف استعداد باشیم و شیوه برآورده کردن این نیازها هم تخصصی تر است.

وی خدمت به این دانش آموزان را افتخار و فرصتی مغتنم همراه با برکات معنوی دانست و اظهار کرد: اگر این دانش آموزان موفق شوند الگوسازی آنها برای جامعه بیشتر و مفیدتر است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: تا کنون تمهیدات مناسب برای ساماندهی ۹۹ درصد کارکنان، توانمندسازی ۳۵۰معلم، ثبت نام و توزیع ۹۰ درصد کتب درسی دانش آموزان انجام گرفته تا سال تحصیلی جدید را با برنامه ریزی آغاز کنیم.

محمدی اصل مهم در آموزش و پرورش استثنایی را شناسایی استعداد، توانایی و ارتقای ظرفیت ها عنوان کرد و ادامه داد: علاوه بر استخدام آموزگاران ابتدایی استثنایی در سال تحصیلی جاری، ۴۱ نفر کار درمانگر و گفتار درمانگر برای خدمت در مدارس استثنایی استان هم استخدام شدند.

کد خبر 2761200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha