بازجویی پلیس انگلیس از یک زن  به خاطر حضور در شب شعر کردی

سرویس جهان- یک شهروند انگلیسی می گوید پلیس کشورش به خاطر فشارهای ترکیه و به بهانه حمایت از پ.ک.ک و شرکت در یک شب شعر کردی او را بازجویی کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از بی بی سی انگلیسی، آن ماری داویس، شهروند انگلیسی می گوید به هنگام بازگشت از یک سفر خارجی توسط پلیس کشورش و بر اساس قانون تروریسم بازجویی شده است.

این زن انگلیسی می گوید همواره در رویدادهای هنری که توسط جامعه کردهای انگلیس در شهر کاردیف برگزار می شود شرکت می کند. پلیس انگلیس از او درباره ارتباط احتمالیش با حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک سوال کرده است.

این شهروند انگلیسی می گوید تنها مسئله مشکوک که پلیس از او پیدا کرده ویدیوی مربوط به شرکت او در یک شب شعر کردی در کاردیف است و بازجویی از او به همین خاطر صورت گرفته است. او هر گونه ارتباط با سازمان های مورد ادعای پلیس انگلیس را که به قانون ضدترور سال 2000 مربوط می شود رد کرده اما گفته است همواره به مسائل فرهنگی کردها علاقه دارد و در رویدادهای هنری کردی شرکت می کند.

 این زن انگلیسی ادعا کرد دولت انگلیس تحت فشارهای ترکیه افرادی را که با کردها ارتباط دارند مورد بازجویی قرار می دهد.

او تاکید کرد همشهریان کردش بازجویی متعدد پلیس انگلیس را عادی دانسته و گفته اند که آنها همواره و به راحتی توسط پلیس مورد بازجویی قرار می گیرند و از آنها درباره ارتباط احتمالی شان با پ.ک.ک سوال می شود.

اخیرا گزارشهای زیادی درباره بازجویی پلیس از شهروندان انگلیس به سبب ارتباط احتمالی آنها با کردها بویژه نیروهای کرد سوریه منتشر شده است. دولت انگلیس در مواردی برخی از شهروندان این کشور را که در جنگ کردهای سوریه با داعش مشارکت داشته اند بازداشت و بازجویی کرده است.

کد خبر 2761240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha