چندین طرح تولیدی و کشاورزی در سروآباد و مریوان مورد بازدید قرار گرفت

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور با سفر به استان کردستان از چندین طرح حوزه صنعتی و کشاورزی در شهرستان های سروآباد و مریوان که با حمایت و تسهیلات این موسسه در حال احداث بوده، بازدید کرد و یک طرح را نیز افتتاح کرد.

به گزارش کرد پرس، اولین طرحی که مورد بازدید قرار گرفت، طرح پرورش ماهیان سردابی در سروآباد بود که در مجموع برای احداث آن ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری صورت گرفته که یک میلیارد تومان آن توسط سرمایه گذار و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دیگر نیز توسط این صندوق به صورت تسهیلات کم بهره، تامین شده است.

برای اجرای این طرح ۱۱ استخر پرورش ماهی احداث و فقط رهاسازی بچه ماهی در استخرها باقی مانده بود که برای خرید آنها، سرمایه گذار نیاز به سرمایه در گردش داشت.

میزان اشتغالزایی در این واحد ۵ نفر بود و همچنین ظرفیت اسمی تولید این واحد ۱۰ تن در سال است که با توجه به امکانات و تجهیزات موجود، امکان افزایش آن هم وجود دارد.

افتتاح واحد تولید ترشیجات و شوریجات

چندین طرح تولیدی و کشاورزی در سروآباد و مریوان مورد بازدید قرار گرفت

دومین واحد مورد بازدید واحد تولید ترشیجات و شوریجات در شهرک صنعتی شهرستان سروآباد بود که افتتاح شد که برای احداث آن در مجموع ۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده بود که ۶ میلیارد تومان آن از سوی سرمایه گذار و ۲ میلیارد تومان دیگر نیز از طریق صندوق کارآفرینی امید تامین شده بود.

در حال حاضر تعداد افراد مشغول به کار در این واحد ۱۲ نفر بوده و ظرفیت تولید آن نیز ۳ تن در روز است.

اتمام پروژه هتل لیمو سروآباد نیازمند ۴ میلیارد تومان اعتبار

چندین طرح تولیدی و کشاورزی در سروآباد و مریوان مورد بازدید قرار گرفت

سومین پروژه ای که توسط مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید مورد بازدید رار گرفت، پروژه هتل لیمو شهرستان سروآباد بود که میزان پرداخت تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید به این پروژه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود.

تاکنون برای این پروژه ۹ میلیارد تومان هزینه شده بود که ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن را سرمایه گذار تامین کرده بود و برای اتمام نیز نیاز به ۴ میلیارد تومان داشت که قرار شد ۲ میلیارد دیگر از سوی این صندوق تسهیلات پرداخت شود.

احیای ۳ واحد گلخانه راکد در مریوان

چندین طرح تولیدی و کشاورزی در سروآباد و مریوان مورد بازدید قرار گرفت

در ادامه این بازدیدها، مجتمع گلخانه های مریوان مورد بازدید قرار گرفت که ۳ واحد راکد در آن وجود داشت و با دستور مدیرععامل صندوق کارآفرینی امید قرار شد سرمایه مورد نیاز برای احیای این واحدها از ۲ محل تسهیلات تبصره ۱۸ و ستاد احیای واحدهای راکد تامین شود.

برای احیای این ۳ واحد گلخانه در مجموع ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز برای ۲۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

همچنین واحد تولید گرانول در شهرستان مریوان نیز مورد بازدید قرار گرفت که این واحد برای بازسازی و تامین تجهیزات خود نیاز به ۵ میلیارد تومان تسهیلات داشت و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور وعده پرداخت این میزان وام را به سرمایه گذار پروژه داد.

کد خبر 2761362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha