۱۴ پروژه آبرسانی تا پایان سال جاری در کردستان به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: تا پایان امسال ۱۴ پروژه تأمین آب و آبرسانی در شهرستان های مختلف استان با اعتبار ۳۶۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

محمد فرهاد در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: مهمترین پروژه ای که امسال افتتاح خواهد شد، تصفیه خانه آب شهر دیواندره است که با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان در سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان به بهره برداری خواهد رسید.

وی دومین پروژه بزرگ اجرا شده و قابل افتتاح تا پایان امسال را اجرای خط انتقال آب بین مخازن سقز با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار عنوان کرد و اظهار کرد: در این پروژه عملیات انتقال آب از تصفیه خانه شماره ۲ به ۱ و مخازن شهر سقز انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: در شهرستان کامیاران نیز پروژه احداث مخزن ۲ هزار مترمکعبی مسکن ملی با ۸ میلیارد تومان اعتبار، آبرسانی به روستای قورق با ۵ میلیارد تومان و آبرسانی به روستای کیله گلان با ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار تا پایان امسال در مدار بهره بداری قرار می گیرد.

فرهاد ادامه داد: در شهرستان سروآباد پروژه های آبرسانی به روستای گواز با یک میلیارد و ۷۰۰  میلیون تومان، نسنار و یوژنان با ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، در شهرستان بیجار آبرسانی به روستای زرده کمر با ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و کوتان با یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تا پایان امسال اجرا می شود.

وی یادآور شد: همچنین آبرسانی به روستاهای منجیلان، حمزه لان و خوری آباد و بیلو با اعتبار مجموع  ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، آبرسانی به روستای لنج آباد سنندج با اعتبار ۳ میلیارد تومان و حفر چاه روتاری شماره ۶۵ دشت ریخلان مریوان با اعتبار یک میلیارد تومان دیگر پروژه های آبرسانی شاخصی خواهند بود که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

کد خبر 2761388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha