جشنواره موسیقی زمینه‌ای برای گسترش و معرفی فرهنگ مناطق ایران به کشورهای عضو یونسکو است

معاون دفتر یونسکو در ایران گفت: جشنواره موسیقی ویژه اقوام ایرانی زمینه‌ای برای گسترش و معرفی فرهنگ، آداب و رسوم مناطق مختلف ایران به دنیا و کشورهای عضو یونسکو است.

به گزارش کرد پرس، یوسفی در افتتاحیه نخستین جشنواره موسیقی اقوام ایران در سنندج، گفت: امیدواریم تکرار این قبیل برنامه‌ها و مشابه آن زمینه‌ای برای گسترش و معرفی فرهنگ، آداب و رسوم مناطق مختلف ایران به دنیا و کشورهای عضو یونسکو باشد.

وی اظهار کرد: شبکه شهرهای خلاق یونسکو از ۲۰۰۴ تشکیل شد و شهر سنندج به عنوان چهارمین شهر خلاق بعد از اصفهان، رشت و بندرعباس در سال ۹۸ عضو شهرهای خلاق در موسیقی شد.

معاون دفتر یونسکو در ایران در ادامه با بیان اینکه احترام به آداب و فرهنگ ملل مختلف از موضوعاتی است که در یونسکو پیگیری می‌شود، افزود: بسترهای هویت‌بخش تنوع فرهنگی در حوزه‌های فرهنگی در مناطق جغرافیایی کشور رواج دارد و قابل بهره‌برداری است.

یوسفی ادامه داد: کشور ما با برخورداری از مواهب الهی زمینه فعالیت در حوزه‌های شهرهای خلاق یونسکو را دارد که شامل موسیقی، غذا و خوراک، معماری، رسانه، صنایع دستی و سینما است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور ما ۵ شهر خلاق در یونسکو به ثبت رسیده است، یادآور شد: این ظرفیت وجود دارد به تعداد استان‌های کشور افزایش یابد.

معاون دفتر یونسکو در ایران بیان کرد: یکی از موارد در شهرهای خلاق  یونسکو که اهمیت خاصی دارد موضوع فرهنگ و سنن است و کمیسیون ملی یونسکو شبکه شهرهای خلاق به آداب و فرهنگ و  اهمیت ویژه‌ای می‌دهد لذا کمیسیون ملی و شبکه شهرهای خلاق کمیسیون در همین راستا از شهرهای که معرفی ظرفیت ها درون استانی را دارد،  حمایت می‌کند.

یوسفی گفت: در حال حاضر ۵۹ شهر خلاق در دنیا به ثبت رسیده و با ارتباط با یکدیگر توانمندی‌ها و قابلیت‌ها را را منتقل و زمینه تبادل فرهنگی و گسترش فرهنگ و آداب و سنن را فراهم می‌کنند.

وی اظهار کرد: در کشور ما در بحث لباس و آداب و رسوم و سنن مختلف و موضوعات یونسکو قابلیت گسترش دارد لذا  ما آمادگی هر گونه حمایت را از استان‌ها داریم.

کد خبر 2761410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha