دریایی: دغدغه هنرمندان باید به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: دغدغه های هنرمند باید به کاهش آسیب های اجتماعی موجود کمک کرده و آثار وی ایمان و انگیره را تقویت کند.

به گزارش کرد پرس، علی اصغر دریایی در جشن سینمای استان و ویژه برنامه مهر سینمای ایران (کردستان) در شهر سقز که با حضور هنرمندان عرصه سینمای استان و جمعی از مسئولان شهر سقز، برگزار شد، گفت: سینما عنصری بسیار جذاب و رسانه ای فوق العاده تاثیرگذار بوده و این تاثیرگذاری هم در هنرمندان و هم در آحاد مردم موثر است.

وی اظهار کرد: سینما روایتگر بسیار مسلط در حقیقت و واقعیت است، هنرمندان این عرصه در تمامی مراحل پیشرفت و توسعه جامعه تاثیرگذار هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: در جمهوری اسلامی از سینمایی صحبت می کنیم که متعهد باشد اگرچه به تفکر آزاد نیز معتقدیم؛ هنر به مثابه زنجیر و گره است و تعهد و مسئولیت هنرمند قبل از فعالیت هنری وی وجود داشته و هنر و تعهد وی بایستی به جامعه و معضلات آن بپردازد.

دریایی ادامه داد: دغدغه های هنرمند باید به کاهش آسیب های اجتماعی موجود کمک کرده و آثار وی ایمان و انگیره را تقویت کند.

وی یادآور شد: سینما و آثار هنرمندان این عرصه باید در تربیت فرزندان به والدین کمک کنند زیرا امروزه تربیت تنها از عهده والدین برنمی آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: دنیای امروزی تغییر کرده و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بسیاری از معادلات را در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی تغییر داده است اکنون بایستی سینماگران و هنرمندان در این عرصه با خلق آثار فاخر تربیتی ورود پیدا کنند.

دریایی در خصوص سینمای های تجاری هالیود و بالیود، گفت: در این سینماها هدف از فیلم سازی تنها سودآوری نیست بلکه بخشی از اهداف سیاسی و نگاه و اندیشه های راهبردی خویش را در آثارشان می گنجانند.

وی با اشاره به اهمیت رسالت هنرمندان عرصه فیلمسازی، اظهر کرد: سینماگران در ۳ رسالت کوشا باشند؛ تربیت کنشگر فرهنگی هم در عرصه فیلم سازی و هم در عرصه جامعه، ایجاد انگیزه بین مردم را مدنظر داشته باشند و شخصیت های تأثیرگذار را مستمسک و سوژه فیلم های خویش قرار دهند از جمله شخصیت «سارو بیرو» از جنگجویان بانه ای که مرزهای مذهب و قومیت را در هم شکسته است و موجبات انسجام ملی را فراهم کنند.

کد خبر 2761421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha