عملیات احداث پست برق ۲۰ کیلوولت مجتمع گندله سازی کردستان آغاز شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با حضور استاندار کردستان عملیات احداث پست برق ۲۰ کیلوولت دومداره اختصاصی کارخانه گندله سازی کردستان به طول ۹ کیلومتر آغاز و کمربند سبز کارخانه گندله سازی کردستان هم بهره برداری رسید.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی در مراسم کلنگ زنی این پروژه گفت: شرکت صبا امید غرب خاورمیانه در نظر دارد کارخانه گندله سازی در حوزه جغرافیایی شهرستان بیجار، کیلومتر ۶ سه راهی حسن آباد یاسوکند به سمت این شهر را با ظرفیت سالانه ۹۲۰ هزار تن گندله احداث کند.

وی اظهار کرد: طرح از نظر دسترسی به تاسیسات زیربنایی و محورهای مواصلاتی مشکلی ندارد و پیش بینی شده است ماده اولیه اصلی یعنی کنسانتره از خطوط فرآوری سنگ آهن معادن صبانور تامین شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: تکنولوژی و ماشین آلات اصلی مورد استفاده برای تولید گندله شامل خشک کن، میکسر، دیسک های گندله سازی، تغذیه کننده غلطکی، کوره پیشگرم، کوره دوار، خنک کننده گندله و سایر تجهیزات جانبی است.

خلیقی ادامه داد: این طرح که از اردیبهشت ۱۴۰۰ شروع شده، مدت زمان اجرای آن ۲ سال و هزینه ثابت برای اتمام آن ۲۱ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال است.

وی یادآور شد: مساحت زمین این طرح ۲۸ هکتار با مصرف سالیانه ۱۳۷ هزار مترمکعب آب و ۲۳ میلیون مترمکعب گاز در سال است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: این طرح در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت دارد و تا سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

خلیقی گفت: با بهره برداری از این طرح برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.

کد خبر 2761441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha