دانشگاه‌های رازی و قاسم‌الخضرا عراق تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

سرویس کرمانشاه _ تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی میان دانشگاه‌های رازی و قاسم‌الخضرا عراق به امضا رسید.

به گزارش کردپرس، هیئت عالی‌رتبه دانشگاه قاسم‌الخضرا عراق به ریاست دکتر حسن العوادی رئیس دانشگاه و هیئت همراه، به منظور بررسی زمینه های همکاری با دانشگاه رازی به کرمانشاه سفر کردند.

در نشست مشترک هیئت عالی‌رتبه دانشگاه قاسم‌الخضرا عراق با رئیس دانشگاه رازی و جمعی دیگر از مدیران این دانشگاه، پیرامون محورهای مختلف همکاری‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی بحث و رایزنی شد.

در این نشست، رئیس دانشگاه رازی با قدردانی از حضور هیئت عالی‌رتبه دانشگاه قاسم‌الخضرا در دانشگاه رازی اظهار کرد: دو ملّت ایران و عراق همواره در طول تاریخ از پیوندهای عمیق فرهنگی، دینی و مذهبی برخوردار بوده‌اند.

 احمدی تحکیم پیوندهای علمی، آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه رازی و قاسم‌الخضرا را مورد تأکید قرار داد و افزود: تبادل دانشجو، استاد و پژوهشگران و راه‌اندازی مجلات پژوهشی تخصصی به‌صورت مشترک، می‌تواند محور همکاری‌های این دو دانشگاه باشد.

وی تسهیل همکاری‌های طرفین در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی، آموزشی و پژوهشی را مورد تأکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد که با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری، بیش از پیش شاهد تقویت پیوندهای دو دانشگاه رازی و قاسم‌الخضرا باشیم.

در ادامه دکتر حسن العوادی رئیس دانشگاه قاسم‌الخضرا عراق ضمن قدردانی از میزبانی دانشگاه رازی، با اشاره به وحدت، برادری و همدلی میان دو ملّت ایران و عراق افزود: همچنانکه ایران در برابر استکبار جهانی، استوار ایستاده است، در کشور عراق نیز توطئه‌هایی از جانب استکبار دیده‌ایم که قصد تفرقه‌افکنی بین دو کشور را دارند، اما هرگز قادر به این کار نخواهند بود، زیرا به برکت امام حسین (ع) شاهد ارتباط و روابط خوب دو کشور هستیم.

دکتر العوادی با اشاره به اینکه عراق دارای حدود ۴۰ میلیون نفر جمعیت است، افزود: دانش‌آموزانی که از آموزش و پرورش به دانشگاه‌ها راه پیدا می‌کنند حدود ۵۰۰ هزار نفر هستند.

وی افزود: در سال ۲۰۱۲ پیشنهاد تأسیس دانشگاه قاسم‌الخضرا مطرح شد. الخضرا به معنی توسعه پایدار است و بر اساس معیارها، باید تامین تمام امکانات این دانشگاه از طبیعت نشأت بگیرد. 

وی با اشاره به وجود صد دانشگاه دولتی و آزاد در عراق افزود: با وجود این تعداد زیاد، به دلیل قوانین و مقررارت مربوط به پذیرش هر دانشگاه، تمامی دانشجویان نمی‌توانند وارد این دانشگاه‌ها شوند، به همین دلیل، بخش زیادی از دانشجویان عراقی در کشورهای مختلف جهان در حال تحصیل هستند.

دکتر العوادی در ادامه بر تقویت همکاری‌های مشترک علمی و آموزشی با دانشگاه رازی در قالب انعقاد تفاهم‌نامه تأکید کرد و افزود: ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا دانشگاه رازی به فهرست دانشگاه‌های معتبر کشور عراق برگردد و باردیگر شاهد تحصیل دانشجویان عراقی در این دانشگاه باشیم.

وی در پایان بیان کرد: بار دیگر از ریاست محترم دانشگاه رازی و دیگر مسئولین دانشگاه در میزبانی شایسته قدردانی می‌کنم و امیدوارم که این دو دانشگاه در پیشبرد همکاری‌های علمی بیش از پیش مؤثر باشند.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی میان دانشگاه‌های رازی و قاسم‌الخضرا به امضا رسید.

کد خبر 2761462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha