نقص مدرک ۱۶۶ نفر از پیش ثبت نام‌های انتخابات ایلام

سرویس ایلام - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در نشست ستاد انتخابات استان از رشد ۳۰۰ درصدی ثبت نام در انتخابات ایلام خبر داد و گفت: ۱۶۶ نفر از این افراد دارای نقص مدارک ارائه شده بودند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمدسبحان حسنی عنوان کرد: ۴۴۲ نفر کار پیش ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ایلام را انجام داده اند که از این تعداد تاکنون ۱۶۶ نفر نقص مدرک داشته اند.

وی افزود: ۹۲ نفر از افراد دارای نقص مدارک اعتراض کرده و در حال ارائه مستندات و رفع نقص مدارک خود هستند و چنانچه صحت مدارک تایید شد، این افراد هم مجاز به ثبت نام اصلی می شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه ۷۴ نفر از افراد دارای نقص مدارک از کاندیداتوری انصراف داده و پیگیر رفع نقص خود نشده‌اند، خاطر نشان کرد: افرادی که کد رهگیری دریافت کرده اند برای ثبت نام اصلی که آغاز آن ۲۷ مهرماه است، مشکلی ندارند.

حسنی با اشاره اینکه تعداد افراد پیش ثبت نامی در انتخابات مجلس در ایلام امسال سه برابر شده است، عنوان کرد: امسال حضور بانوان در مراحل پیش ثبت نام نسبت به دوره قبل نیز سه برابر شده است.

وی با بیان اینکه چهار راهبرد اصلی در انتخابات یعنی سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت اولویت اصلی مسئولان استان ایلام است افزود: همه عوامل اجرایی انتخابات نیز مکلف به رعایت بی طرفی و تکیه به قانون در اجرای انتخابات استان هستند.

حسنی افزود: پنج فرآیند تاکنون طی شده و در حال اجرای فرآیند ششم یعنی تشکیل هیئت های اجرایی انتخابات هستیم.

وی تصریح کرد: به زودی و در موعد قانونی هیئت اجرایی انتخابات در استان ایلام تشکیل می شود و نیازمندی ها بویژه ملزومات انفورماتیک از قبل شناسایی شده است.

وی عنوان کرد: حوزه فناوری و ارتباطات از زیرساخت های اصلی برگزاری انتخابات است، بخش های زیادی از زیرساخت های حوزه فناوری و ارتباطات در مناطق مختلف استان فراهم شده و مابقی مناطق نیز در حال آماده شدن است.

کد خبر 2761493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha