سنندج به واسطه اصالت در عرصه هنر، مرکز توجه جامعه هنری ایران است

استاندار کردستان گفت: سنندج به واسطه قدمت و اصالت خود در عرصه هنر، مرکز توجه و تمرکز جامعه هنری و همه ملت ایران است.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در مراسم اختتامیه اولین جشنواره موسیقی سنه، ویژه اقوام ایرانی، گفت: در این جشنواره جمع وزینی از هنرمندان اقوام اصیل ایرانی از اقصی نقاط کشور در شهر زیبای سنندج، شهر عشاق و عرفا حضور یافتند.

وی با قدردانی از مجموعه عوامل برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: سنندج به واسطه قدمت و اصالت خود در عرصه هنر، مرکز توجه و تمرکز جامعه هنری و همه ملت ایران است.

استاندار کردستان، اصالت و ارزش موسیقی اقوام را شایسته برگزاری بهترین جشنواره‌ها دانست و افزود: گردهمایی اقوام ایرانی در سنندج فراتر از جنبه هنری، همصدایی و یکدلی ملت ایران را به نمایش گذاشت.

زارعی کوشا با اشاره به حضور امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این جشنواره، ادامه داد: نام امیر دریادار ایرانی همچنان که نام ایران را با خود دارد، طنین صلابتش در آبهای دنیا، لرزه بر تن دشمنان و به ویژه صهیونیست ها می‌اندازد و این افتخاری برای کردستان است که فرزندش امین رهبر معظم انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه باید کردستان را یک بار دیگر از نو شناخت و آنگونه که هست به دنیا معرفی کرد، یادآور شد: باید انگاره‌های ناصحیح از این استان را زدود و مهد مردم سختکوش، مهمان نواز، غیرتمند، هنردوست و هنرمند پرور را بیشتر معرفی کرد.

استاندار کردستان بیان کرد: کردستان مهد بزرگان هنر و ادب و فرهنگ است که هنرنمایی هنرمندان آن در دوران دفاع مقدس هنوز یادآور صلابت و جوانمردی است.

زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: امروز کردستان در آستانه جهش در همه حوزه‌های توسعه و پیشرفت است و ظرف سه هفته آینده چندین کلان پروژه در این استان بهره‌برداری می‌شود.

وی اظهار کرد: در طول ۲ سال از عمر دولت سیزدهم، عملکرد عمرانی استان معادل سه برابر ۱۰ سال گذشته است.

استاندار کردستان افزود: برگزاری این جشنواره و جشن‌های بزرگ هفته وحدت در نقاط مختلف استان، مقوم کارهای انجام شده در توسعه و عمران استان است که نویدبخش توسعه همه جانبه به شمار می‌رود.

کد خبر 2761545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha