انجام ۱۳۵۴۰ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی کردستان

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت کردستان گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری از سطح واحدهای صنفی، صنعتی، تولیدی و شرکت های پخش، ۱۳ هزار و ۵۴۰ مورد بازرسی صورت گرفته است.

به گزارش کرد پرس، فرزاد سردارزاده گفت: در مجموع پرونده های تشکیل شده حاصل از این بازرسی ها، هزار و ۴۴۰ پرونده با شناسایی هزار و ۵۸۴ تخلف و با ارزش ریالی ۲۲۳ میلیارد و ۴۷۱ میلیون ریال لحاظ شده است.

وی افزود: در ۶ ماهه گذشته حوزه نظارت و بازرسی در معیت دستگاه های متولی در حوزه بازرسی اقدامات خاصی انجام داده و مجموعاً ۵ هزار و ۷۶۳ مورد گشت مشترک در سطح عرضه بازار انجام شده که در این گشت ها ۶۱۳ مورد تخلف احراز شده و در مجموع تخلفات ۱۶ میلیارد و ۳۸ میلیون ریال ارزش پرونده ها به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت کردستان اظهار کرد: همچنین تیم مبارزه با کالای قاچاق که بر مبنای قانون به صورت انحصاری یا گشت مشترک در سطح بازار ورود می کنند در طول این ۶ ماهه، ۲ هزار و ۱۴۸ مورد بازرسی انجام داده که ۱۳۳ پرونده کشف و ضبط کالای قاچاق با ارزش ۸ میلیارد و ۹۳۶ میلیون و ۹۴۰ هزار و ۱۷۵ ریال است.

سردارزاده ادامه داد: همچنین در این مدت از انبارهای سطح شهر بازدید و بازرسی صورت گرفته و انبارهایی که در سامانه جامع ثبت شده و طبق اظهار سامانه کالا در آنها وجود دارد بررسی و صحت سنجی شده که معمولاً در این انبارها تخلفی محرز نیست اما در برخی از موارد که انبارها ثبت در سامانه جامع نشده اند و در آنها کالا وجود دارد به عنوان احتکار محسوب شده و یا طبق تبصره ۴ ماده ۱۸ تخلف صورت گرفته در این خصوص نیز ۱۴ مورد پرونده با ارزش ریالی ۱۲۸ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی یادآور شد: در حوزه سامانه اطلاع رسانی ۱۲۴ هم در خصوص نظارت و بازرسی و پاسخگویی به صورت شبانه روز در خدمت مردم هستیم و در این حوزه نیز در ۶ ماهه سال جاری هزار و ۳۸۴ مورد گزارش کتبی، حضوری و تلفنی داشته ایم که ۱۹۸ فقره پرونده ماحصل آن بوده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت کردستان بیان کرد: همچنین هزار و ۱۸۶ مورد نیز بین شاکی و متشاکی طرح ایجاد شده یا تخلف محرض نبوده است.

کد خبر 2761571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha