بازدید ٢٥٠٠ نفر از پایگاه ملی حسنلو در نقده

سرویس آذربایجان غربی-مدیر پایگاه ملی حسنلو در نقده از افزایش ۲۱ درصدی بازدیدکنندگان از تپه تاریخی حسنلو در سال جاری و بازید ۲۵۰۰ نفر از این پایگاه ملی خبر داد.

به گزارش کردپرس، حسن شیری، در جمع خبرنگاران افزود: از بین بازدیدکنندگان از این مجموعه، ۳۵ نفر گردشگر خارجی از کشورهای مختلف نیز از این تپه تاریخی بازدید کردند.

شیری با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۹ با همه گیری و شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش بازدید گردشگران از اماکن تاریخی و گردشگری بودیم، افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام یافته در طول سال، اقداماتی از قبیل، برگزاری برنامه‌های متنوع مانند نوروزگاه، معرفی بیشتر اثر در رسانه‌ها و عموم مردم، توزیع بروشورهای متنوع و رایگان در پایگاه، مستقر نمودن راهنمایان گردشگری، نصب تابلوها و بیلبوردهای معرفی اثر در جاده‌های اصلی منتهی به آن شاهد افزایش حضور گردشگران در محوطه تاریخی حسنلو هستیم و امیدواریم که با این اقدامات صورت گرفته، روند صعودی افزایش گردشگر در ماهها و سالهای آتی نیز ادامه داشته باشد.

او اظهار کرد: این مجموعه یکی از مهمترین سایتهای باستانی کشور است که قدیمی‌ترین لایه آن در حدود ۸۰۰۰ سال قدمت داشته و از نظر معماری نیز دارای جایگاه ویژه‌ ای است.

مدیر پایگاه ملی حسنلو ادامه داد: کشف جام زرین حسنلو در سال ۱۳۳۷ یکی از مهمترین اکتشافات علمی و از نادرترین آثار تاریخی، دینی و هنری دنیای باستان است که باعث شهرت جهانی این محوطه شده است.

تپه حسنلو که در ۷ کیلومتری شهر نقده قرار دارد، یکی از تپه‌های باستانی ایران است که قدمت آن به بیش از ۷ هزار سال پیش از میلاد می‌رسد. معروف ترین اثر باستانی یافت شده در این محل جام طلای حسنلو است که به عصر آهن تعلق دارد و در موزه ایران باستان نگهداری می‌شود.

تپه‌های باستانی زیادی پیرامون تپه حسنلو را فرا گرفته‌اند، و گویا هنگام آبادی حسنلو و تمدن عظیمش تمدن‌های دیگری نیز با این تپه در تماس بوده‌اند و هم دوره تمدن حسنلو به وجود آمده‌اند. می‌توان گفت در اطراف تپه حسنلو، به‌ طور تقریبی ۱۴ تپه باستانی شناسایی شده‌ است که نشان از آبادانی، آب و هوای مناسب و رشد فرهنگی انسان‌های روزگار کهن در این ناحیه می‌دهد/.

کد خبر 2761813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha