تذکر دادستان به ۲ مدیرکل و ۳ فرماندار کردستان برای تأمین زمین انتقال زندان ها

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان در رابطه با تأمین زمین انتقال زندان ها به خارج از شهرها، به ۲ مدیرکل و ۳ فرماندار شهرستان های کردستان تذکراتی داد.

به گزارش کرد پرس، محمد جباری در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان، به وضعیت زندان های استان اشاره کرد و گفت: مسائل و مشکلاتی از لحاظ مکان و فضا در زندان های کردستان وجود دارد که در همین راستا طرح انتقال زندان های استان به خارج از شهرها مد نظر است.

وی با تذکر به مدیران منابع طبیعی و راه و شهرسازی و فرمانداران بانه، مریوان و سنندج، اظهار کرد: حتما باید در طول مدت دو هفته نهایتا ۱۵ روز، زمین مطلوب جهت اجرای طرح انتقال زندان به خارج از شهرها به دادگستری ـ زندان های کردستان معرفی شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان انتقال زندان های استان به خارج از شهرها را لازم الاجرا و جزو مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان عنوان کرد و افزود: این طرح باید اجرایی شود.

جباری ادامه داد: اداره کل زندان ها بابت تامین نیازمندی ها ۲۰ میلیارد تومان بدهی دارد که دستگاه قضایی از متولیان این شورا انتظار داشته که فعلا ۵ میلیارد تومان به این مجموعه اختصاص داده تا برای مابقی بدهی، تدبیری اندیشیده شود.

وی به زنجیره تکمیل تولید اشاره کرد و یادآور شد: ترک فعل های متعددی در این حوزه از جمله «انتقال آب و کشت های بی رویه و غیرقانونی» صورت گرفته که در حال بررسی هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان با اشاره به اینکه کردستان یک درصد جرائم کل کشور را به خود اختصاص داده که این میزان نسبت به جمعیت بسیار پائین است، بیان کرد: کردستان، استان جرم خیز نیست.

جباری بر ضرورت تشکیل کارگروه ویژه جلوگیری از هدررفت آب و خاک با حضور مسئولان متولی به عنوان ۲ ظرفیت بی بدیل و مولفه توسعه استان تاکید کرد و گفت: متاسفانه ظرفیت های این حوزه مغفول مانده است.

کد خبر 2761927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha