افتتاح نمایشگاه دستاوردهای فناورانه جهاد دانشگاهی کردستان

نمایشگاه دستاوردهای فناورانه جهاد دانشگاهی با حضور فناوران، پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان در سنندج و جمعی از مسئولان استان افتتاح شد.

به گزارش کرد پرس، نمایشگاه دستاوردهای فناورانه با هدف گسترش فرهنگ نوآوری و ارائه دستاوردهای پژوهشی، نوآوری ها و توانمندی های فناورانه جهاددانشگاهی با حضور فناوران، پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان در سنندج، نماینده ولی فقیه در استان کردستان و جمعی از مسئولان استانی امروز دوشنبه (۲۴ مهر ماه) افتتاح شد.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه دستاوردهای فناورانه جهاد دانشگاهی تبلور عینی ارتباط صنعت با دانشگاه است.

اکبر اسدی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال ۱٤۰۲ توسط مقام معظم رهبری مبنی بر رشد تولید و مهار تورم و همچنین تاکید ایشان مبنی بر حرکت دانش بنیان در همه حوزه ها در کشور، جهاد دانشگاهی کردستان اقدام به برگزاری دستاوردهای فناورانه شامل واحدها و شرکت های دانش بنیان کرده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه طی ۳ روز از تاریخ ۲٤ تا ۲٦ مهرماه سال جاری در سنندج و در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کردستان برگزار شده است، افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه در وهله اول اطلاع رسانی به مسئولان و مخاطبین این نمایشگاه و در وهله دوم ارتباط صنعت با دانشگاه است.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان در ادامه به اهمیت ارتباط صنعت با دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: تبلور عینی این ارتباط در این نمایشگاه بروز و ظهور پیدا کرده است.

اسدی یادآور شد: اگر حرکت دانش بنیان در کشور شکل بگیرد، راندمان محصولات تولید شده افزایش و هزینه ها نیز کاهش خواهد یافت و در نهایت محصولات تولید شده در این مراکز قابل رقابت با محصولات تولید شده خارجی خواهد بود.

وی بیان کرد: امیدواریم این مهم مورد توجه مسئولان قرار گیرد و ما در آینده شاهد تسری شرکت های دانش بنیان در همه حوزه ها باشیم.

کد خبر 2761999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha