تعیین تکلیف پساب پتروشیمی چوار در استانداری ایلام

سرویس ایلام - فرماندار چوار از تشکیل جلسه فوق العاده برای بررسی و تعیین تکلیف پسآب پتروشیمی در استانداری ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، ابراهیم یعقوبی اظهار داشت: به دنبال رهاسازی پسآب پتروشیمی ایلام و ایجاد نارضایتی های مردمی و حادث شدن مشکلات زیست محیطی و بهداشتی در منطقه جلسه فوق العاده‌ای به ریاست استاندار و با حضور مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط، در استانداری تشکیل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه رعایت الزامات زیست محیطی و سلامت محور، باید در دستور کار همه صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و دیگر کارگاه‌ها و کارخانجات فعال در حوزه شهرستان قرار گیرد، افزود: حفظ محیط زیست و تأمین سلامت مردم خط قرمز ماست و در این خصوص کوچک‌ترین قصور و کوتاهی پذیرفته نیست.

یعقوبی با بیان اینکه متاسفانه بر اساس مشاهدات، این مجتمع نسبت به رهاسازی پساب و پسماندهای متعفن در منطقه اقدام کرده است، یادآور شد: با توجه به مشاهده این پسآب و وجود پسماندهای متعفن، در راستای حفط محیط زیست و سلامتی اهالی منطقه، علیه پتروشیمی ایلام در دادگستری شهرستان چوار اعلام جرم شده است.

فرماندار چوار گفت: با پیگیری های انجام شده خوشبختانه آهنگ توسعه، عمران و آبادانی در این شهرستان نواخته شده است.

یعقوبی تصریح کرد: امیدواریم همه صنایع استان با رعایت تمامی اصول و استانداردهای زیست محیطی و سلامت محور، آلایندگی های خود را به حداقل برسانند تا از حجم خسارات‌ و نارضایتی ها مردمی کاسته شود.

وی با دعوت از اساتید دانشگاه‌های استان برای ارائه طرح و راهکار علمی و عملی برای حل این معضل و کمک به صنعت و مردم، خاطرنشان کرد: با توجه به ابراز نگرانی های مردمی و اعلام کارشناسان و متخصصان مربوطه، تولید DMDS و رهاسازی و انتشار این پسآب، عوارض جبران ناپذیری برای مردم منطقه را به دنبال دارد.

کد خبر 2762042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha