۳۰ هزار کردستانی تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار نفر از شهروندان کردستانی تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج بیمه سلامت استان هستند.

به گزارش کرد پرس، انور اسماعیلی در نشست خبری با رسانه های کردستان به مناسبت هفته بیمه سلامت، گفت: صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج جدا از خدماتی است که بیمه سلامت به بیمه شدگان خود ارایه می دهد و برای سال جاری در قانون بودجه ۷ هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده بود که پیش بینی می شود در چند ماه آینده ۱۰۰ درصد آن در راستای حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج کشور تخصیص و هزینه شود.

وی اظهار کرد: در این صندوق برای ۱۰۷ بیماری خدمات حمایتی در نظر گرفته شده که در حال حاضر برای ۵۵ نوع از آنها بسته خدمتی تعریف شده است و به بیماران خدمت ارایه می شود.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان افزود: بیماران خاص علاوه بر خدماتی که از محل بیمه و بیمه تکمیلی دریافت می کنند از محل صندوق نیز بخشی از هزینه های درمانی خود را دریافت می کنند.

اسماعیلی ادامه داد: ۳۰ هزار نفر در کردستان تحت پوشش این صندوق هستند در حال حاضر اما این به معنای عدم بیمار خاص دیگری نیست و بیمارانی که در این طیف قرار می گیرند باز هم به این صندوق اضافه می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت از بیماران ناشی از ناباروری اشاره کرد و یادآور شد: در راستای جوانی جمعیت و ابلاغ دستورالعملی از سوی سازمان مرکزی، زمینه پرداخت هزینه خدمات ناباروری زوجین از سوی بیمه سلامت از دی سال ۱۴۰۰ در استان فراهم شد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان بیان کرد: ارائه خدمات به زوج های نابارور که به مراکز ناباروی مراجعه می کنند در ۳ سطح خواهد بود، اگر این افراد به مراکز دولتی و همچنین مراکز عمومی دولتی مثل تامین اجتماعی مراجعه کنند در هر ۲ بخش سرپایی و بستری ۹۰ درصد هزینه هایشان را بیمه سلامت پرداخت می کند.

اسماعیلی گفت: همچنین زوج های نابارور اگر به بخش خصوصی مراجعه کنند با توجه به اینکه تعرفه خصوصی گرانتر است ۷۰ درصد هزینه ها توسط بیمه سلامت و ۳۰ درصد توسط بیمه شده پرداخت می شود و هدف از این کار مراجعه بیشتر مردم به مراکز دولتی است.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات حوزه بیمه ای در کشور، عدم ارایه خدمت به بیماران در مراکز درمانی خصوصی است که مردم با مراجعه به این مراکز اصلا حمایت بیمه را احساس نمی کنند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان افزود: در بحث مراجعات سرپایی بیماران در مراکز خصوصی تنها یک درصد هزینه ها توسط بیمه ها تقبل می شود و ۹۹ درصد از هزینه ها را خود مردم باید پرداخت کنند که ناعادلانه است.

اسماعیلی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات حوزه بهداشت و درمان این است که علیرغم اعلام اجرای طرح پزشک خانواده در اردیبهشت ماه سال جاری توسط وزیر، این طرح در اجرا، متوقف شده و خدمتی در این حوزه ارایه نشده است.

وی یادآور شد: پوشش خدمات درمانی برای ۳۵ هزار نفر از کسانی که نیاز به خدمات توانبخشی دارند، یکی دیگر از خدماتی است که توسط بیمه سلامت ارائه شده و با همکاری بهزیستی کردستان این بیماران، در سیستم بیمه نشان دار شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان بیان کرد: در بحث نسخه الکترونیکی نیز در کردستان تقریبا بیشتر مراکز به این سیستم متصل شده و ماهانه ۳۵۰ هزار نسخه سرپایی و ۱۷ هزار پرونده بستری در سامانه ثبت می شود و به نسخه و پرونده های کاغذی خدمتی ارایه نمی شود.

اسماعیلی گفت: در برنامه هفتم توسعه کشور، بندی گنجانده شده تا بیمه درمانی برای تمام مردم کشور اجباری شود و اگر کسی بیمه درمانی نداشته باشد، از ارایه خدمات دیگر به آنها جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۵ دهک اول کشور که بیمه درمانی ندارند، بیمه سلامت به صورت رایگان ارایه شده و برای دیگر دهک ها نیز برنامه ای طراحی شده تا به صورت اجباری خود را بیمه درمانی کنند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بیمه شده سلامت در کردستان ثبت شده که ۹۰۰ نفر آنان به صورت رایگان انجام شده که متاسفانه ۸۵ درصد این تعداد، جزو ۵ دهک اول هستند.

کد خبر 2762198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha