٤ حکم جایگزین حبس در آذربایجان غربی صادر شد

سرویس آذربایجان غربی-رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از صدور ٤ حکم جایگزین حبس برای متهمان چند پرونده پرونده قضایی در شهرستان های اشنویه و ارومیه بخش انزل خبر داد.

به گزارش کردپرس، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: در ادامه روند صدور مجازات‌های جایگزین حبس در استان علی انصاری رئیس دادگاه کیفری ۲ اشنویه با احراز شرایط قانونی و رضایت متهم در یک پرونده قضایی متهم را به ۲۷۰ ساعت خدمت عمومی رایگان از طریق تهیه غذای گرم مورد نیاز موسسه نگهداری کودکان معلول و ناتوان جسمی تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان اشنویه به ارزش جمعاً ۵ میلیون تومان با نظارت قاضی اجرای احکام شهرستان جایگزین از ۳ ماه حبس تعزیری مکلف کرد.

ناصر عتباتی ادامه داد: در کنار برخوردهای قاطع قضایی رویکرد کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس در جرایم سبک و کم‌اهمیت با هدف ارائه خدمات عام‌المنفعه مورد تاکید قوه قضاییه است.

او گفت: انجام خدمات عمومی رایگان مساعدت، به دانش‌آموزان کم بضاعت، تامین بخشی از هزینه ایمن‌سازی سالن ورزشی آموزش و پرورش و مساعدت به رفع کمبودهای یکی از مدارس بخش انزل جمعاً به ارزش ۱۵۵ میلیون ریال احکام جایگزین حبس دادگاه بخش انزل شد.
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در ادامه روند صدور مجازات‌های جایگزین حبس در استان گفت: احد قره باغلو رئیس دادگاه بخش انزل با احراز شرایط قانونی، متهم یک پرونده  را به جای ۸ ماه حبس به انجام خدمات عمومی رایگان از نوع مساعدت و کمک به دانش‌آموزان کم بضاعت با اولویت فرزندانی که پدر و مادران آن‌ها جدا از یکدیگر زندگی می‌کنند از طریق تهیه لوازم تحریر ایرانی مجموعاً به ارزش ۵۰ میلیون ریال مکلف کرد.

او افزود: درحکمی دیگر متهم پرونده به انجام خدمات عمومی رایگان از طریق تامین بخشی از هزینه ایمن‌سازی سالن ورزشی آموزش و پرورش بخش انزل به‌عنوان نهاد پذیرنده مجموعاً به ارزش ۷۰ میلیون ریال جایگزین از یک سال حبس تعزیری مکلف شده است.

عتباتی تصریح کرد: در حکمی دیگر متهم پرونده مکلف است به جای ۵ ماه حبس خدمات عمومی رایگان از نوع مساعدت و کمک به رفع کمبودها و ضروریات یکی از مدارس بخش انزل با تشخیص رئیس آموزش و پرورش انزل بعنوان نهاد پذیرنده مجموعاً به ارزش ۳۵ میلیون ریال ارائه کند.

کد خبر 2762230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha