۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد مشاغل خانگی خانواده زندانیان اختصاص یافت

مدیرکل زندان های استان کردستان از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در راستای ایجاد اشتغال خانگی برای خانواده زندنیان استان کردستان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، مجتبی محمدی در جلسه ستاد حمایت از زندانیان شهرستان بیجار که با حضور مسئولان در سالن شهدای گمنام فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه خانواده زندانیان برای امرار معاش خود با مشکلات زیادی رو به رو هستند، گفت: رعایت حقوق شهروندی یکی از اولویت های ما در زندان ها است.

وی با اشاره به اینکه هر شهروند ایرانی در قبال آسیب های اجتماعی جامعه مسوول هستیم و نجات هر حیات انسانی واجب است، اظهار کرد: در ستاد حمایت از زندانیان که چند روز قبل در مرکز استان برگزار شد؛ ۱۵ میلیارد تومان جهت اشتعالزایی خانواده زندانیان تخصیص داده شد.

مدیرکل زندان های استان کردستان افزود: آموزش و استقلال و عزت برای خانواده زندانیان یکی دیگر از برنامه ها است که مورد توجه خاص است.

محمدی با بیان اینکه زندان استان کردستان در زمینه اشتغالزایی بعنوان الگوی کشوری است، ادامه داد: کمبود فضاها برای اشتغالزایی یکی از مشکلات ما در زندان ها است.

وی با اشاره به اینکه ۶۷ درصد زندانیان استان شاغل هستند که شامل یک هزار و ۵۶۰ نفر از زندانیان می شود، یادآورشد: در حال حاضر کارگاه های فعال و پویایی در زندان های استان کردستان جهت اشتعالزایی زندانیان و خانواده ها فعالیت دارند که نقش مهمی در رفع مشکلات خانواده زندانیان دارند.

مدیرکل زندان های استان کردستان بیان کرد: بنیاد تعاون بعنوان حامی کارآفرینان تمام قد از کارگاه های تولیدی حمایت می کند.

کد خبر 2762237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha