در تلاشیم تا یک جریان صنعتی معدنی در آذربایجان غربی ایجاد کنیم

سرویس آذربایجان غربی- معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی گفت: در تلاش هستیم تا یک جریان صنعتی معدنی در آذربایجان غربی ایجاد کنیم تا ضمن تأمین نیازهای سازمان، از سایر عناصر گرانبهای این اکتشاف معدنی که تاثیر بسیار بالایی نیز دارند، بهترین استفاده را داشته باشیم.

 به گزارش کردپرس، محمد اسلامی در بدو ورود به فرودگاه ماکو در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این سفر، دومین سفر ما به آذربایجان غربی در ۲ ماه گذشته است که نشان از ظرفیت بالای منطقه و نیز توجه ویژه به این استان به عنوان یکی از کانون های اصلی صنعتی معدنی کشور دارد.

او اضافه کرد: هدف ما از سفر به آذربایجان غربی، آغاز سرمایه گذاری در این منطقه با توجه به ظرفیت های موجود است که برای اولین بار پس از سال ها به وقوع می پیوندد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: در تلاش هستیم تا یک جریان صنعتی معدنی در این منطقه ایجاد کنیم تا ضمن تأمین نیازهای سازمان، از سایر عناصر گرانبهای این اکتشاف معدنی که تاثیر بسیار بالایی نیز دارند، با مشارکت مدیران استانی به ویژه اهتمام ویژه استاندار آذربایجان غربی بهترین استفاده را داشته باشیم.

اسلامی ادامه داد: هدف دیگر ما، توسعه اقتصادی منطقه با توجه به همجواری با کشورهای همسایه و نیز قطب بزرگ ترانزیتی کشور است که در جای خود می تواند پشتوانه خوبی در توسعه صادرات ایجاد کند.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی صبح امروز، دوشنبه برای آغاز عملیات اجرایی طرح معدنی در چالدران، وارد آذربایجان غربی شد و مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.

گفتنی است؛ مرداد ماه امسال  با  حضور محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران عملیات اجرایی مجتمع معدنی و صنعتی شهید مهدی باکری، محدوده معدنی جنگسر در خوی آغاز شد.

این محدوده معدنی جنگسر یکی از مناطق مستعد برای استخراج مواد پرتوزا در پشتیبانی و تامین مواد اولیه سوخت هسته‌ای و همچنین عناصر همراه و نادر است که بر اساس برآوردهای اولیه در مجموع برای انجام این بخش از پروژه، در چند سال آینده به حدود هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.

کد خبر 2762275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha