پذیرش ۴۴۵۳ دانشجوی جدید در دانشگاه پیام نور کردستان

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان گفت: ۴ هزار و ۴۵۳ دانشجوی جدید در سال تحصیلی جدید در دانشگاه پیام نور کردستان پذیرش شده که نسبت به آمار ورودی های سال گذشته، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مریم مهدی عراقی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ هزار و ۲۳۱ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه پیام نور کردستان تحصیل می کردند، گفت: امسال نیز ۴ هزار و ۴۵۳ نفر در این دانشگاه پذیرش می شوند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی از روز شنبه آغاز شده است، اظهار کرد: ثبت نام به صورت غیرحضوری در تمامی مراکز و واحدهای استان در حال انجام است.

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان با بیان اینکه ثبت نام دانشجویان تا هفتم آبان ماه در تمامی مراکز و واحدهای استان انجام خواهد شد، مرحله اول ثبت نام به صورت غیر حضوری با اسکن رنگی مدارک با فرمت Jpg یا Jpeg و حجم حداکثر ۲۵۰ کیلوبایت در سایت گلستان به آدرس reg.pnu.ac.ir  صورت می گیرد.

مهدی عراقی ادامه داد: مرحله دوم ثبت نام پذیرفته شدگان نیز به صورت حضوری با ارائه اسکن رنگی صفحه اول و توضیحات شناسنامه، پشت و روی کارت ملی، عکس ۴×۳ جدید با زمینه روشن، مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی، ریزنمرات دیپلم و پیش دانشگاهی و مدارک مشخص کننده نظام وظیفه (ویژه آقایان) انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور استان در سال تحصیلی جدید ۴ هزار و ۴۵۳ دانشجو پذیرفته شده دارد، یادآور شد: این میزان نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی نشان می دهد.

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان بیان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ رشته مقطع کارشناسی و ۳۰ رشته مقطع کارشناسی ارشد در حال ثبت نام در مراکز و واحدهای استان وجود دارد.

مهدی عراقی به اعطای وام های شهریه دانشجویی اشاره کرد و گفت: وام های شهریه دانشجویی با کارمزد ۴ درصد سالانه در مقطع کارشناسی ۳ میلیون تومان و در مقطع کارشناسی ارشد ۵ میلیون تومان در هر نیم سال تحصیلی اختصاص خواهد یافت که ۹ ماه بعد از پایان زمان فارغ التحصیلی اقساط بازپرداخت آن شروع می شود.

کد خبر 2762316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha