ادامه ساخت پتروشیمی دهلران به کجا رسید؟

سرویس ایلام - پتروشیمی دهلران که در مراحل ساخت قرار دارد در ماههای گذشته با مشکلاتی روبرو شد که منجر به تعطیلی موقت آن و ایجاد بحران بیکاری در شهرستان دهلران شد که برای حل این موانع امروز سه شنبه استاندار ایلام نشست چندجانبه ای در تهران برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، این نشست در نهاد ریاست جمهوری و با حضور نماینده حوزه جنوب ایلام در مجلس، معاونت هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهور، مدیران مرتبط با پروژه‌ی پتروشیمی دهلران، نمایندگان وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و بانک تجارت به ابتکار استاندار ایلام برای بررسی و رفع مشکلات و موانع اجرایی پروژه‌ی پتروشیمی دهلران برگزار شد.

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در این جلسه با تاکید بر اهمیت پروژه‌ی پتروشیمی دهلران و پیگیری‌های مکرر مسئولین استانی برای حل مشکلات این پروژه‌ی مهم تاکید کرد و گفت: از سرگیری عملیات اجرایی پتروشیمی دهلران از مطالبات اصلی مردم است و موجب تحول در توسعه و ایجاد اشتغال‌زایی بالا در منطقه خواهد شد.

در پایان این نشست مقرر شد بانک مرکزی موضوع حواله‌ی ارزی ۱۰۰ میلیون یورو برای تامین تجهیزات وارداتی حل و فصل و سرمایه‌گذار برای رفع مشکلات مربوط به رفع تعهدات ارزی و ترخیص کالاها از گمرکات کشور اقدام کند و همچنین موضوع رفع مشکل ذینفع واحد از طریق وزارت اقتصاد و شورای پول و اعتبار پیگیری شود.

مقرر شد از طریق حوزه‌ی معاونت هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص پرداخت مطالبات صندوق بازنشستگی نفت از سوی شرکت ملی نفت در دو نوبت اقدام شود و جلسات برای بررسی نهایی اقدامات انجام شده و تحقق مصوبات این نشست تا حصول نتیجه و تسریع در کار به منظور ازسرگیری مجدد فعالیت پتروشیمی دهلران استمرار داشته باشد.

به گزارش کردپرس، بیکاری بیش از ۲ هزار نفر از کارگران شاغل در این طرح در این مرحله از ساخت پتروشیمی دهلران به یک چالش برای مسئولین تبدیل شده که در استان برای رفع موانع آن اراده ای واحد وجود دارد.

کد خبر 2762332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha