ثبت نام قطعی ۲۴۷ نفر برای نمایندگی مجلس دوازدهم در کردستان

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری کردستان گفت: تا پایان ششمین روز از مهلت مقرر ثبت نام داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان، ۲۴۷ داوطلب، ثبت نام خود را نهایی کردند.

به گزارش کرد پرس، محمد رضایی گفت: در حوزه انتخابی سنندج، دیواندره و کامیاران ۷۶ نفر، در حوزه انتخابی قروه و دهگلان ۴۹ نفر، مریوان و سروآباد ۵۱ نفر، بیجار ۴۴ نفر و سقز و بانه ۲۷ نفر تا پایان دیروز (سه شنبه) ثبت نام نهایی خود را انجام دادند.

وی با بیان اینکه از ۲۴۷ داوطلب ثبت نام کرده، ۱۶ نفر زن و ۲۳۱ نفر نیز مرد هستند، اظهار کرد: برابر قانون جدید، داوطلبان حتما باید ۵ سال سابقه کار اجرایی، قضایی و یا پژوهشی داشته باشند.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری کردستان افزود: کسانی می توانند در این مرحله ثبت نام کنند که در پیش ثبت نام شرکت کرده باشند؛ این داوطلبان تا سوم آبان به منظور اعلام داوطلبی خود به درگاه وزارت کشور مراجعه و نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت نام و بارگذاری مدارک و گواهی های مورد نیاز اقدام کنند.

رضایی ادامه داد: در اجرای ماده ۷ قانون «شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی»، ضروری است داوطلبان به یکی از شعب بانک های عامل دارای مجوز از بانک مرکزی مراجعه و یک شماره حساب غیرتجاری برای هزینه های انتخاباتی تعیین و یا افتتاح کنند و مجوز در اختیار قراردادن اطلاعات مربوط به حساب یاد شده به وزارت کشور و هیأت مرکزی نظارت، را به بانک مربوطه اعلام کنند.

کد خبر 2762351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha