استاندار: طرح محرومیت‌زدایی منطقه بورالان ماکو تهیه شود

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت تهیه طرح محرومیت‌زدایی منطقه بورالان ماکو، گفت: منطقه بورالان از محرومیت خاصی رنج می‌برد که باید از ادامه این روند جلوگیری شود.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان در جلسه ویژه بررسی وضعیت منطقه بورالان ماکو که با حضور مدیرعامل منطقه آزاد ماکو و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌ غربی برگزار شد، افزود: ما موظف به محرومیت‌زدایی از این منطقه هستیم و باید خدمت رسانی به روستاییان این بخش با سرعت صورت گیرد.

او نخستین گام را تهیه پرونده ویژه برای این منطقه با همراهی همه دستگاه‌های عمرانی و خدمات رسان دانست و گفت: باید تا پایان دولت در قالب برنامه های مختلف زمان بندی شده زمینه توسعه خدمات زیربنایی و توسعه ای در این منطقه را شاهد باشیم.

استاندار آذربایجان غربی یکی از مهمترین اقدامات در منطقه بورالان ماکو را اجرای طرح هادی روستایی عنوان کرد و افزود: مقاوم سازی مسکن و آنالیز دقیق از وضعیت مدارس، تجهیزات داخل مدارس، خانه های بهداشت، ضریب نفوذ تلویزیون دیجیتال در منطقه، خدمات زیربنایی نظیر برق و آب در منطقه به سرعت و طی یک هفته باید تهیه شود.

معتمدیان با اشاره به لزوم تهیه شناسنامه وضعیتی برای هر روستا در منطقه بورالان ماکو اظهار کرد: با تهیه این شناسنامه، اقدامات لازم به سرعت و با اولویت در دستور کار قرار می گیرد.

پیشتر مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۲۸ واحد مسکونی روستایی در سیل شهریور امسال سوریک ماکو خسارت دیده است، گفته بود: آغاز مطالعات امکان سنجی درجاسازی یا جابجایی این روستا باید سرعت گیرد.

اوایل شهریور امسال، با بارش باران های رگباری، روستای سوریک در شهرستان ماکو دچار خسارت زیاد شد و کارشناسان بر جابجایی این روستا تاکید کردند هرچند باید مطالعات دقیق تر در این خصوص انجام شود.

گفتنی است؛ در آن زمان فرماندار ماکو گفته بود: روستای سوریک ماکو که دچار سیل شده است به علت حجم بالای خسارت و تخریب منازل با ۶۲ خانوار قابلیت سکونت ندارد.

کد خبر 2762357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha