سهم ۳۰ درصدی صنعت، معدن و تجارت در تولید ناخالص کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر مجموعه صنعت، معدن و تجارت در ۳۰ درصد تولید ناخالص استان نقش دارند و همچنین ۳۷ درصد اشتغال استان در این حوزه ها اتفاق افتاده است.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی تسهیل و رفع موانع تولید پیش روی صنعت گران استان و نقش آنها در ایجاد اشتغال برای جوانان استان با تقویت واحدهای تولیدی و صنعتی را مهم دانست و گفت: در حال حاضر مجموعه صنعت، معدن و تجارت در ۳۰ درصد تولید ناخالص استان نقش دارند و همچنین ۳۷ درصد اشتغال استان در این حوزه ها اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: در مجموعه صمت، بخش عمده ای از فعالیت های اقتصادی که به صورت مستقیم در راستای خدمات رسانی به مردم است، شکل گرفته و با تدوین یک سند مدون از ظرفیت ها، پتانسیل ها، فرصت ها و حتی مشکلات و کاستی ها، برنامه ریزی هایی را در سطح کلان برای توسعه بخش اقتصادی استان داریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: همچنین در راستای تحقق شعار که از سوی رهبری نامگذاری شده گام های موثری را برای توعه و رشد تولید با حمایت از واحدهای فعال و احیای واحدهای راکد برداشته ایم.

خلیقی ادامه داد: در طول سال گذشته و امسال رتبه اول اشتغال را در بین تمام دستگاه های اجرایی استان کسب کرده ایم و سال گذشته علیرغم اینکه ایجاد ۹ هزار و ۸۰۰ شغل را تعهد کرده بودیم، اما ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی داشتیم.

وی یادآور شد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و همت مسئولان خوشبختانه امروز استان به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است و این نهضت همچنان با ایجاد زنجیره های ارزش در حوزه های مختلف ادامه دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به سفر ریاست جمهوری به استان اشاره کرد و بیان کرد: خوشبختانه در این سفر صمت کردستان چندین طرح افتتاح می شود که در بحث تولید و اشتغال تاثیر گذار است.

خلیقی همچنین به برگزاری جشن احیای واحدهای راکد در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: اعتقاد داریم احیای واحدهای راکد بسیار مهم تر از احداث واحدهای جدید است چون در احیای واحدهای راکد با تسهیلات و مدت زمان کمتری می توان به تولید و اشتغال دست یافت.

کد خبر 2762362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha