تبلیغات با طعم برنج و روغن آفت انتخاب اصلح / فرشته سنجیده

سرویس ایلام - روزنامه نگار ایلامی در یادداشتی انتقادی به برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم در استان پرداخت و نسبت به جولان دوباره دلالان انتخاباتی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، فرشته سنجیده عضو شورای اطلاع رسانی دولت در استان ایلام در این یادداشت می‌نویسد: 

انتخابات عرصه قدرت نمایی و تصمیم گیری ملت است، این ملت است که اراده می کند چه کسی را برای تصمیم گیری کشور در جایگاههای مختلف انتخاب کند، هر چه انتخابات و رقابت‌ها سالم تر باشد و افراد شایسته در مسیر انتخاب مردم قرار بگیرند، قطعاً نتایج بهتر و مطلوبی را برای مردم و کشور به دنبال دارد.

در آستانه انتخابات خیلی ها طبق ادعای خودشان بر اساس احساس تکلیف به میدان انتخابات می آیند تکلیفی که بعد از انتخاب شدن انگار از روی دوش برخی ها برداشته می‌شود!

البته در این استان کم نیستند زنان و مردان با تجربه و با تخصص دلسوزی که پا به میدان گذاشته اند و می گذارند و سعی در خدمت واقعی به مردم دارند، اما آن چه موجب عدم قدرت گیری و مطرح شدن این افراد می شود موج های دروغین و فریبنده عده ای است که با هیجان و آب و تاب سعی در جلب نظر افکار عمومی دارند.

در برخی استانها با توجه با بافت طایفه ای همیشه انتخابات با چالش خاص خود همراه بوده است و البته از جهتی هم مثبت بوده و باعث رقم خوردن انتخاباتی پرشور بوده است.

 وقتی افراد سالم و صالح و دغدغه مند برای حل مشکلات مردم برای انتخاب توسط مسئولین امر در معرض انتخاب مردم معرفی شوند، قطعاً نه تنها انتخاباتی با رقابت سالم خواهیم داشت که نماینده هایی دلسوز و مردمی نیز انتخاب خواهند شد که موجب پیشرفت استان می‌شوند.

ایلام دیگر از دور تکرار انتخابهای خسارت بار خسته شده است، دیگر عنصری مردمی و لایق می خواهد، عنصری که برآمده از دل مردم باشد و هدفی جز خدمت به ایلام و ایلامی نداشته باشد، نماینده ای نمی خواهد که با پول پاشی در عرصه انتخابات آراء خود را خریده باشد، نماینده‌ای می خواهد که از سر صدق و خلوص نیت وارد عرصه انتخابات شده باشد نه اینکه عرصه انتخابات را بازار خرید و فروشی از جنس آراء ببیند که هر چه بیشتر خرید کند سود بیشتری به دست بیاورد!

این ناشایسته سالاری باید یکبار برای همیشه از عرصه انتخابات  کنار زده شود، وقتی کاندیدی که قرار است برای نمایندگی مردم رقابت کند با سوءاستفاده از شرایط سخت اقتصادی آنها را ترغیب به فروش رای شان می کند، بدترین دشمن مردم خواهد بود، چرا که فردا در جایگاهی دیگر و در موقعیتی دیگر باز هم به خاطر منفعت طلبی خود، و باز هم با پول به راحتی به مردم پشت می کند و فقط امیال شخصی خود برایش اولویت خواهد داشت.

کمک به مردم زمانی ارزشمند است که بدون توقع جبران باشد اما برخی کاندیداها انتظار دارند که با اهدای چند کیلو برنج و یک حلب روغن از نردبان مردم بالا بروند و این مقدار ناچیز کمک سهم آن مردمان در طول چهار سال نمایندگی احتمالی این افراد خواهد بود!

تبلیغات با طعم برنج و روغن آفت و سد راه انتخاب اصلح است، وظیفه نخبگان اجتماعی و فعالین مدنی است که با  روشنگری این موضوع و آگاه نمودن مردم از تبعات چنین رای و نماینده ای، برای همیشه دست ناپاک این  افراد را از فضای سیاسی استان کوتاه کنند.

البته در آن سوی ماجرا باید رفتار مردم و نوع نگاه و رای دادن آنها را مد نظر قرار داد، چرا که اگر این باور در مردم ایجاد شود که واقعاً دنبال شخص کارآمد و لایق برای نمایندگی خود و دفاع از حقوق خود باشند فریبهای عده ای از کاندیداها تاثیری در آنها نخواهد داشت.

انتظار افکار عمومی و تمامی دلسوزان اعتلای نام ایلام، این است که در تایید صلاحیتها بسیار دقت شود تا دوباره شاهد جولان دلالان انتخاباتی در این عرصه نباشیم.

چه بسا در همین سالها دروغ های زیادی از «برخی» نمایندگان شنیده شده است. نماینده های پر حاشیه ای که جز به خود و خانواده شان فکر نکردند و تنها در جهت سوء استفاده از جایگاه خود مسند خدمت به مردم را اشغال کردند. نماینده هایی که تهران نشینی و عکس گرفتن با مقامات تنها دستاورد کاریشان بود. نماینده هایی که هر از چند گاهی برای دیده شدن مقابل بزرگان ما قد علم کردند و چه ناسنجیده سخن گفتند، نماینده هایی که حتی برای حضور در میان مردم اکراه داشتند و این خاطرات تلخ هرگز فراموش نخواهد شد، نماینده هایی که با بی توجهی به خواسته های مردم، ایلام را در بن بست توسعه قرار دادند.

مردم باید درس بگیرند و دامن فریبکارانه این افراد را رها کنند.

بیایید با انتخاب افراد شایسته به آینده ایلام و فرزندان ایلام کمک کنیم.

کد خبر 2762441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha