الحاق ۵۶۰ روستای کردستان به لیست روستاهای ملی آبرسانی

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: امسال ۵۶۰ روستای استان به لیست روستاهای ملی در بحث آبرسانی الحاق شدند.

به گزارش کرد پرس، محمد فرهاد گفت: در سال جاری ۵۶۰ روستای استان که ردیف اعتباری نداشتند با توجه به دستور وزیر و مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور، به لیست روستاهای ملی در بحث آبرسانی الحاق شدند.

وی اظهار کرد: با تخصیص هایی که این روستاها داشته باشند در بحث آبرسانی به روستاهای استان تحول خوبی در سال های آینده مانند ۲ سال اخیر خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در ادامه پیرامون فاز نخست طرح جهاد آبرسانی نیز در استان، افزود: در این پروژه که آبرسانی پایدار به ۱۶۹ روستای استان در دستور کار قرار گرفته است، سپاه بیت المقدس استان از طرف قرارگاه امام حسن مجتبی به عنوان معین در نظر گرفته شده و از ابتدای سال ۱۴۰۰ که طرح شروع شده تاکنون ۴۳ درصد پیشرفت دارد و با اجرای آن ۶۷ هزار نفر به جمعیت روستایی زیر پوشش آب شرب بهداشتی و پایدار قرار خواهند گرفت.

فرهاد ادامه داد: همچنین آبرسانی به ۹۹ روستا در حوزه ردیف اعتبارات ملی، ۸۸ روستا از محل اعتبارات استانی، ۱۲۰ روستا در قالب فاز دوم جهاد آبرسانی و ۱۲ روستا از طریق خیرین آبرسان، پروژه هایی هستند که در حوزه روستایی برای ارتقای نرخ بهره مندی روستاها از آب شرب بهداشتی و پایدار زیر پوشش قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه تا پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم ۷۶ درصد جمعیت روستایی زیر پوشش آب شرب بهداشتی و پایدار قرار داشتند، یادآور شد: این شاخص در حال حاضر ۸۰ درصد است و با اجرای طرح جهاد آبرسانی به ۸۶ درصد خواهد رسید.

کد خبر 2762457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha