کامیاران میزبان دومین جشنواره سراسری موسیقی خیابانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: دومین جشنواره موسیقی خیابانی کامیاران نیمه دوم آبان ماه با حضور گروه های موسیقی از سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش کرد پرس، علی اصغر دریایی گفت: با عنایت به برگزاری اولین دوره و استقبال بی نظیر مردم کامیاران و روستاهای اطراف، دومین جشنواره موسیقی خیابانی کامیاران به صورت غیر رقابتی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف جشنواره های سراسری، تقویت انسجام و همبستگی ملی میان اقوام ایرانی است، افزود: این جشنواره با حضور هشت گروه از استان های کشور و همچنین چند گروه  محلی استان، در شهر کامیاران و شهر موچش از توابع این شهرستان و روستاهای اطراف دارای جمعیت بالای هزار نفر اجرا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به ویژگی ها و علاقمندی مردم استان کردستان به موسیقی، اظهار کرد: موسیقی در خون و رگ مردم این منطقه از سپهر ایران زمین وجود دارد و شهر کامیاران خاستگاه انواع موسیقی هورامی از جمله هوره و سیاچمانه است.

دریایی ادامه داد: پارسال در برگزاری جشنواره همه در صحنه حضور فعال داشتند، انتظار می رود امسال نیز دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری با تمام توان در این رویداد مهم هنری شرکت داشته باشند.

کد خبر 2762458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha