اتمام کاوش و گمانه‌زنی در محوطه تاریخی خیابان ساحلی قصرشیرین

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از پایان کاوش و گمانه‌زنی در خیابان ساحلی قصرشیرین و اعلام نتایج آن خبر داد.

به‌گزارش کردپرس، داریوش فرمانی با اعلام این خبر اظهار کرد: برنامه گمانه‌زنی و کاوش باستان شناسی محوطه موسوم به خیابان ساحلی در شهرستان قصر شیرین پایان یافت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: این برنامه با توجه مشکلات پیش آمده برای ساکنان در محدوده مذکور که با محدودیت‌های مواجه بودند، پیگیری و انجام شد.

او ادامه داد: نتایج حاصل از این کاوش باستان شناسی بر این قرار گرفته ساخت و ساز ساکنان در این بخش از شهر با نظارت کارشناسان میراث‌فرهنگی انجام شود.

فرمانی تصریح کرد: یافته‌های حاصل از کاوش وگمانه‌زنی باستان شناسی در محل مذکور متعلق به دوران متاخر اسلامی و سازه‌های معماری دوره صفویه تا قاجاریه و پهلوی اول بود.

او افزود: بر اساس نتایج یافته‌ها این محدوده به طور کلی دارای بافت منسجم معماری نبود و به همین دلیل تصمیم بر آن شد که با نظارت کارشناسان میراث‌فرهنگی ساخت و ساز در این بخش تداوم یابد و مشکلات ساخت و ساز شهروندان ساکن در این محدوده نیز مرتفع شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: کاوش‌ و گمانه‌زنی در محدوده خیابان ساحلی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ توسط دکتر یدالله باباحیدری عضو هیات علمی و از طرف دانشگاه هنر اسلامی تبریز انجام و نتایج آن اعلام شده است.

کد خبر 2762509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha