مانور سطح یک در ایستگاه تقلیل فشار گاز ایلام برگزار شد

سرویس ایلام - بمناسبت هفته پدافند غیرعامل مانور سطح یک تحت عنوان "حضور خرابکاران در حوالی ایستگاه" با حضور نیروهای شرکت گاز، نیروی انتظامی، هلال احمر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شرکت انتقال گاز، آتش نشانی و سایر دستگاههایی ذیربط استان با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام، محمود کشاورز در مراسم رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل که در ایستگاه تقلیل فشار گاز واقع در هفت‌چشمه ایلام برگزار شد، با اشاره به اینکه شرکت گاز استان برای هر گونه حوادث احتمالی آمادگی کامل دارد، گفت: برگزاری مانور و زرمایش های متعدد در این مجموعه به منظور آمادگی و مقابله با هر گونه بحران طراحی و اجرا می شود.

وی اظهار داشت: شرکت گاز استان با آمادگی کامل برای مقابله با وقوع حوادث احتمالی طبیعی، غیرمترقبه یا هرگونه حوادث دیگر، اتفاقات را در شبکه توزیع گاز مدیریت می‌کند تا آحاد مختلف مردم در مصرف گاز دچار کمبود یا مشکل نشوند.

کشاورز تأکید کرد: این مجموعه با رعایت الزامات پدافند غیر عامل و با نصب تجهیزات استاندارد و انجام تعمیرات پیشگیرانه در ایستگاه‌ها و تاسیسات خود و نیز ایجاد هماهنگی بسیار مناسب بین همکاران در اقصی نقاط استان، سبب اطمینان‌ خاطر مردم در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی برای خدمات ‌رسانی پایدار می‌شود.

وی حفظ آمادگی کامل برای مقابله با بحران را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: همه کارکنان شرکت گاز استان به ویژه نیروهای امدادی در حال آماده‌باش هستند تا در صورت وقوع حوادث، از بروز هرگونه خسارت و آسیب به تاسیسات گاز، شبکه و ایستگاه‌ها جلوگیری شود و خللی در روند گازرسانی به مشترکان ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از برگزاری ۱۱ مانور سطح یک در زمینه‌های مختلف از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و افزود: این مانورها در زمینه زلزله، آتش سوزی ساختمان، ریزش خرابکارانه مرکاپتان در ایستگاه CGS ، پاره گی شبکه در حین عملیات جوشکاری و پارگی شبکه بر اثر بیل مکانیکی بوده است.

وی هدف از برگزاری این رزمایش را همکاری ارگان ها و سازمان ها با همدیگر، شناخت مخاطرات ایستگاه و نحوه مقابله، تمرین برای بهبود وظایف و پاسخ به شرایط اضطراری، به حداقل رساندن آسیب ها و افزایش تاب آوری و صیانت از تجهیزات و غیره عنوان کرد.

کشاورز تصریح کرد:  انجام اینگونه مانورها باعث ایجاد آمادگی در افزایش توانمندی، حفظ زیرساخت‌های حیاتی، ایجاد یکپارچگی در اجرا و ارزیابی مانور، یافتن نقاط ضعف و قوّت، تهدید و فرصت‌ها در مانور به منظور تعریف و انجام اقدامات اصلاحی پیشگیرانه می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از کسب نمره عالی از سوی ارزیابان این مانور خبر داد و گفت: ارزیابان این مانور در آیتم های مختلف برگزاری این مانور مطلوب عنوان کردند و خواستار استمرار آن شدند.

کد خبر 2762523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha