آیا آمریکایی ها برای خروج از سوریه زمینه سازی می کنند؟

سرویس جهان- مقاله دو آمریکایی در موسسه نیولاینز آمریکا درباره لزوم دادن ویزا به همکاران سوری ارتش آمریکا در صورت خروج نیروهای این کشور از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، به تلاش برای زمینه سازی خروج نیروهای آمریکا از سوریه تعبیر شده است.

به گزارش کردپرس، دو روز پیش مقاله ای در وبسایت موسسه نیولاینز منتشر شد که اگرچه وضعیت کنونی آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را بررسی می کرد اما هدف اصلی از آن متقاعد کردن مقامات آمریکایی برای دادن ویزا به کسانی بود که در سوریه به نیروهای آمریکایی کمک کرده اند.

از آن جایی که نویسنده اصلی این مقاله، مایلز کاگینز، سخنگوی سابق ائتلاف به رهبری آمریکا در مبارزه با داعش بود، اصرار او برای دادن ویزا به شرکای سوری آمریکا در صورت خروج نیروهای آمریکا از این کشور، به احتمال خروج قریب الوقوع آمریکایی ها از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه تعبیر شد.

این مقاله باعث بوجود آمدن مناقشه میان برخی کارشناسان مسائل خاورمیانه بویژه سوریه شد. برخی با اشاره به این که مسئله دادن ویزا به همکاران آمریکا در عراق و افغانستان پیش از خروج نیروهای آمریکایی از این دو کشور نیز مطرح شده بود، این احتمال را مطرح کرده اند که ممکن است آمریکا با توجه به گسترش دامنه تنش در خاورمیانه به دنبال حمله اسرائیل به غزه و تشدید حملات به پایگاههای ایالات متحده در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، بخواهد هر چه زودتر نیروهای خود را از سوریه خارج کند.

اگرچه این سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا در واکنش به انتقادها از مقاله او گفته که طرفدار خروج نیروهای آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه نیست اما در بیان علت خروج احتمالی آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: آمریکا بالاخره سوریه را ترک خواهد کرد به این علت که ظرف یک هفته، پایگاههای آمریکا هدف حملات گسترده قرار گرفت، آمریکا مجبور به واکنش شد و ترکیه نیز یکی از فرماندهان ارشد کرد سوریه را ترور کرد.

این نظامی سابق ارتش آمریکا که در حال حاضر سخنگوی انجمن شرکت های نفتی خارجی در اقلیم کردستان است، در مصاحبه با یک شبکه محلی در اقلیم کردستان و شبکه الحره احتمال داد حملات به نیروهای آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه ادامه یابد و تنشها افزایش پیدا کند.

مایلز کاگینز در مقاله خود تقریبا با اطمینان گفته است که در صورت پیروزی جمهوریخواهان از جمله دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا، خروج نیروهای آمریکایی از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه حتمی است.

کد خبر 2762531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha