تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری کردستان

رئیس کل دادگستری کردستان از تشکیل پرونده قضایی برای افرادی که به هر نحوی در فرآیند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مرتکب تخلف شوند، خبر داد.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان کردستان، گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی به لحاظ کثرت نامزدها و حوزه های انتخابی از اهمیت ویژه ای در کشور برخوردار است و در صورت برگزاری باشکوه و با مشارکت حداکثری مردم، برگ زرین دیگری در کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی به ثبت خواهد رسید.

وی با بیان اینکه زمانی امنیت و سلامت انتخابات تضمین می شود که همه آحاد جامعه بر مدار قانون رفتار و عمل کنیم، اظهار کرد: بر اساس بخشنامه ریاست قوه قضاییه، ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان کردستان تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری کردستان افزود: شعب ویژه ای برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در حوزه های قضایی استان تشکیل شده و به این دسته از جرایم در شعب دادسرا و دادگاه رسیدگی خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: لازم است که دستگاه های متولی و ذیصلاح نسبت به اعلام گزارش تخلفات و جرایم انتخاباتی اقدام کنند تا مرجع قضایی با تشکیل پرونده برای متخلفین ، با آنها بصورت قانونی برخورد کند.

وی یادآور شد: هدف اصلی این ستاد برگزاری انتخابات سالم، امن و با مشارکت حداکثری است و قبل از هر برخوردی، پیشگیری در دستور کار این ستاد قرار دارد.

رئیس کل دادگستری کردستان بر لزوم تشکیل جلسه توجیهی بین اعضای هیئت اجرایی و هیئت نظارت بر انتخابات در استان تاکید کرد و بیان کرد: همچنین با نظارت ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان، جلسه ای با نامزدهای تایید صلاحیت شده و همچنین احزاب و جناحهای مختلف استان تشکیل شود.

حجت الاسلام حسینی بر رعایت اصل بی طرفی در بین مقامات و مدیران استان تاکید کرد و گفت: اقدامات نامزدهای رد صلاحیت شده رصد خواهد شد و در صورت احراز اقدامات مجرمانه، با آنها به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات غیر قابل انکار نظام مقدس جمهوری اسلامی در رشد و توسعه استان، بر نقش خطیر صداوسیما در تبیین این اقدامات برای مردم تاکید کرد و افزود: دشمن با ایجاد فضای آلوده و مسموم در بین جوانان و نوجوانان سعی در دلسرد کردن آنها نسبت به نظام دارد، وظیفه رسانه های جمعی خنثی سازی این توطئه دشمن است.

کد خبر 2762532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha