همزمان با افتتاح راه آهن سنندج، عملیات طراحی تا مرز باشماق آغاز می شود

رئیس جمهور گفت: امروز همزمان با افتتاح این خط ریلی کار طراحی خط ریلی سنندج به مرز باشماق آغاز می شود تا امکان ترانزیت ریلی در این منطقه فراهم شود.

به گزارش کرد پرس، سیدابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح راه آهن همدان – سنندج، گفت: خرسندم از اینکه امروز یکی از خواسته و مطالبات مردم کردستان اجابت می شود و از این رو از تمام مسئولان، کارشناسان، مهندسان و کارگران تشکر می کنم.

وی اظهار کرد: افتتاح راه آهن سنندج یک انتظار ۱۷ ساله است که امروز به ثمر نشست و به بهره برداری رسید و خوشحالیم که دولت توانست این خدمت را به مردم داشته باشد.

رئیس جمهور افزود: کردستان سرزمین مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان است؛ کردستان از مردمانی محترم، فرهنگی، باصفا، مقاوم و مردمانی دارای سنت های بسیار ارزشمند منطقه ای و بومی و برخوردار از باورهای الهی برخوردار است.

رئیسی ادامه داد: مردم کردستان همواره پشتوانه ای برای انقلاب شکوهمند اسلامی بوده و خدمت برای این مردم برای دولت و مسئولان مایه فخر و باید برای رفاه و آسایش این مردم خدمت کنند.

وی یادآور شد: این خط ریلی ۱۵۱ کیلومتر مسیری است که ساخته شده و شبانه روز تلاش شده برای آن و این ایستگاه ۵۰ هکتار زیرساخت راه آهن نیز ساخته شده تا به خطوط ریلی کشور متصل شود.

رئیس جمهور بیان کرد: کاری که امروز انجام شده باید تکمیل شود و تکمیل آن ادامه این ریل خطی از سنندج به باشماق است و طراحی و برنامه ریزی آن باید انجام شود.

رئیسی گفت: امروز همزمان با افتتاح این خط ریلی کار طراحی خط ریلی سنندج به مرز باشماق آغاز می شود تا امکان ترانزیت ریلی در این منطقه فراهم شود.

وی اظهار کرد: کشور امروز پر است از پروژه های نیمه تمام که باید در راه خدمت به مردم آنها را به سرانجام برسانیم و دیگر پروژه های نیمه تمام کردستان نیز در دستور کار قرار می گیرد.

رئیس جمهور افزود: ایران اسلامی دارای ظرفیت های بسیاری است که باید احیا شود و درست از آنها بهره برداری شود و با توجه به اینکه زمان برای دولت مهم است، به دنبال آن هستیم تا این کارها را به سرعت انجام دهیم تا به قدرت اقتصادی برسیم.

رئیسی ادامه داد: چنین پروژه هایی می تواند ایران قوی را تشکیل دهد و زیرساخت های کشور را ارتقا داده تا بتوان توسعه اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

وی یادآور شد: کردستان امروز در مرحله ای قرار دارد که چند ماه آینده استان سبز در بخش گازرسانی می شود و علیرغم صعب العبور بودن بسیاری از مناطق، این تلاش ها انجام شده و در کنار آن زیرساخت های برق و آب نیز اگر توسعه یابد، منجر به توسعه اقتصادی می شود.

کد خبر 2762676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha