هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی بانک ها به پرداخت تسهیلات اختصاص یافت

سرویس کردستان- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع داخلی بانک ها با مصوبه دولت به تسهیلات اشتغال اختصاص یافته هر واحدی تولیدی که درخواست تسهیلات دارد با درخواست و با مطرح شدن در تبصره ۱۸ مصوب تسهیلات دریافت کند.

به گزارش خبرنگار کردپرس علی نوری روز پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی و معتمدین شهرستان بانه که با حضور وزیر کشور برگزار شد اظهار داشت: با ۹ هلدینگ بزرگ کشور تفاهمنامه های منعقد شده که فردا با حضور ریاست جمهوری این تفاهمنامه ها امضاء خواهد شد.

وی افزود: اگر سرمایه گذاران در شهرستان بانه درخواست دارند که کارخانه و طرح بزرگی ایجاد شود پیگیری کنند که یکی از این هلدینگ ها در بانه سرمایه گذاری انجام دهند.

نوری با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به کردستان گفت: یکی از مصوبات خوب این سفر الزام وزارت خارجه مبنی بر پیگیری رسمی شدن مرز سیرانبند بانه است و کلنگ زنی پتروشیمی بعثت دیواندره با بیش از هفت و نیم میلیون یورو انجام شده که مقرر شده صنایع پایین دستی این پتروشیمی در شهرستان بانه و مریوان ایجاد شود.

وی افزود: یکی از سرمایه گذاران اعلام امادگی کردند که تا ۱۰ میلیون دلار در بانه و مریوان سرمایه گذاری کند که اگر سرمایه گذاری مایل باشد عقد شراکت منعقد می شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان اظهار داشت:تخصیص یک ۱۰۰ میلیارد تومان از حقوق دولتی پرداخت شده و بیش از یک هزار میلیارد تومان پول بنگاه های بزرگ وارد بانک های استان شده است.

وی افزود: سرمایه گذاران شهرستان نیز حساب های خود را از مرکزیت استان به شهرستان انتقال دهند تا از این سرمایه ها در شهرستان بهره گیری شود.

نوری با اشاره به سفر هیات استانداری به اقلیم کردستان عراق گفت: یکی از مهمترین مصوبات این سفر تشکیل کمیته مشترک رسیدگی به مشکلات مرزی بود و نماینده بانه هم در این کمیته عضو شود.

وی اضافه کرد: سهم تسهیلات تبصره ۱۸ در سال گذشته ۹۷۱ میلیارد تومان بوده که یک هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان جذب کردیم که ۱۹۵ میلیارد توم  از سهم سایر استان ها برای کردستان جذب کردیم.

این مسئول اظهار داشت: هر شرکتی و واحد تولیدی تا ۵۰ میلیارد تومان چک دارد اماده ای در هر بانکی نماینده دارد قرار داد منعقد کنیم و خرید خود را انجام دهند که در سنندج بانکهای کشاورزی، ملی، ملت و سپه این کار را انجام می دهند.

وی گفت: یکی دیگر از مصوبات این سفر دریافت مجوز واردات ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات راه سازی برای استان است.

کد خبر 2762731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha