افتتاح ۱۲ کیلومتر از محور چهارخطه بیجار-دیواندره

وزیر راه و شهرسازی در اولین روز سفر خود به استان کردستان غروب امروز پنجشنبه ۱۱ آبان ماه تقاطع غیر همسطح سه‌راهی مریوان را به بهره‌برداری رساند.

به گزارش کرد پرس، این تقاطع در مسیر سقز_ مریوان_ سنندج قرار دارد و با بهره‌برداری از آن این نقطه حادثه‌خیز استان اصلاح و ایمن می‌شود. ارزش این پروژه ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد شده و بهره‌برداری از آن عبور و مرور را آسان‌ و کم خطر می‌کند.
همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی ۱۲ کیلومتر از محور چهار خطه بیجار_ دیواندره افتتاح شد.
این مسیر به طول ۵۵ کیلومتر از جمله مسیرهای مهم استان کردستان در هدایت ترافیک استان های شمال و مرکز کشور به سمت شهرهای مرزی بانه، مریوان و مرزهای باشماق و سیرانبند است.
پروژه چهار خطه محور بیجار_ دیواندره در چهار قطعه به طول ۱۹.۵ کیلومتر در دست اجرا بود که از این میزان ۱۲ کیلیومتر به اتمام و بهره برداری رسید.
کاهش هزینه‌های استهلاک، کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی در زمان، افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن و ارتقا شاخص های برخورداری از راه مناسب و بزرگراهی در استان کردستان از اهداف اجرای پروژه چهار خطه محور بیجار_ دیواندره است.
استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

کد خبر 2762740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha