۱۹۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل کریدور شمال – جنوب و پروژه آبرسانی به بیجار نیاز است

معاون تولیدی، فنی و زیر بنایی سازمان برنامه و بودجه کشور در اولین روز سفر ریاست جمهور و هیئت همراه به استان کردستان از طرح های در دست اقدام کریدور جاده ای شمال – جنوب و طرح آب رسانی از سد سیازاخ به شهرهای بیجار و حسن آباد یاسوکند بازدید کرد و گفت : برای تکمیل این طرح ها حدود ۱۹۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

به گزارش کرد پرس، سیدمهدی نیازی معاون تولیدی، فنی و زیر بنایی سازمان برنامه و بودجه کشور بیان داشت : تأمین آب شرب و صنعت شهرهای دیواندره و بیجار و حسن آباد یاسوکند به میزان ۲۴ میلیون متر مکعب از اهداف تکمیل طرح آب رسانی از سد سیازاخ به شهر بیجار و حسن آباد یاسوکند است .

نیازی افزود : از سال ۱۳۸۳ احداث کریدور شمال - جنوب آغاز شده است و از مجموع طول ۱۴۸۰ کیلومتر کریدور ۳۲۰ کیلومتر در استان کردستان واقع شده است که ۱۵۵ کیلومتر از آن به بهره برداری رسیده و ۱۲۸ کیلومتر در دست اجراء و ۳۷ کیلومتر آن در حال مطالعه می باشد .

وی افزود: پیشرفت فیزیکی این کریدور ۵۰ درصد می باشد و اعتبار هزینه شده تاکنون ۷۹۱ میلیارد تومان است و ۱۴۰۰۰میلیارد تومان نیز جهت تکمیل و بهره برداری کامل پروژه مورد نیاز است که سازمان برنامه و بودجه کشور جهت تکمیل این پروژه مهم و حیاتی استان از طریق اخذ تسهیلات از ظرفیت ماده ۵۶ اقدام خواهد نمود .

 معاون تولیدی، فنی و زیر بنایی سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه توضیح داد: خط انتقال آب از سد سیازاخ به بیجار و سپس از بیجار تا حسن آباد یاسوکند بطول ۱۴۲ کیلومتر می باشد که پیشرفت فیزیکی پروژه ۲/۵ درصد می باشد و اعتبار هزینه شده تاکنون ۱۲۸ میلیارد تومان است و برای تکمیل این پروژه نیز ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که موافقت جهت اصلاح تفاهم نامه جهت تسریع در انجام پروژه از دیگر اقدام سازمان برنامه و بودجه کشور در این حوزه است .

کد خبر 2762742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha