بذرپاش: فرودگاه سقز در توسعه اقتصاد مرزی کردستان تاثیرگذار است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بنا داریم ظرفیت فرودگاهی را در صورت امکان در این استان توسعه دهیم، گفت: فرودگاه سقز با توجه به نزدیکی به مرز می تواند در توسعه اقتصاد این منطقه تاثیر بسیاری داشته باشد.

به گزارش کرد پرس، مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح پروژه فرودگاه سقز که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: افتتاح فرودگاه سقز اتفاق بسیار مبارکی است که می تواند در ابعاد مختلف زمینه رشد و توسعه را در استان کردستان ممکن کند.

وی با بیان اینکه این فرودگاه به خاطر نزدیکی به بانه و مرز باشماق یک اهمیت اقتصادی ویژه برای استان و کشور دارد، اظهار کرد: این دومین فرودگاه استان کردستان حساب می شود و بنا داریم ظرفیت فرودگاهی را در صورت امکان در این استان توسعه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی شرایط جغرافیایی و موقعیت توپوگرافی کردستان را از چالش های موجود عنوان کرد و افزود: در دولت گذشته این فرودگاه یک بار افتتاح شد، کار درستی نبود حتی به لحاظ حرفه ای هم یک اقدام کاملا اشتباه بود.

بذرپاش با بیان اینکه با گذشت ۲ سال از افتتاح عجولانه این فرودگاه در دولت قبل تا امروز حتی یک پرواز انجام نشده است، ادامه داد: فرودگاه باید به لحاظ ایمنی شرایطی را طی کند و شرایط لازم را به همه لحاظ برای پرواز داشته باشد.

وی یادآور شد: امروز نبود شرایط هوایی مناسب موجب شد که نخستین پرواز را با کمی تاخیر انجام دهیم پرواز از تهران تیکاف کرده اما صبر کردیم که شرایط دید نرمال شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: فرودگاه سقز امروز با برنامه یک پرواز در هفته افتتاح می شود و براساس زمان بندی هفته یک روز را افزایش خواهیم داد.

بذرپاش گفت: فرودگاه سقز در کنار اهمیت در بعد مسافربری به دلیل نزدیکی با منطقه آزاد بانه و مریوان بسیاری از پروازهای تجاری را انجام و اثری که در حوزه پدافند غیرعامل دارد نیز بسیار مهم خواهد بود.

کد خبر 2762755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha