سالن ورزشی ۱۲۰۰ نفری بانه بعد از ۱۳ سال به بهره برداری رسید

سالن ورزشی ۱۲۰۰ نفری بانه بعد از ۱۳ سال تکمیل شد و در دومین روز از سفر رییس جمهور به استان کردستان به بهره برداری رسید.

به گزارش کرد پرس، کلنگ این پروژه ورزشی با حضور مسئولان وقت در سال ۱۳۸۸ بر زمین زده شد و پس از برآورد هزینه ها و ارائه نقشه های عملیاتی، ساخت آن در اوایل سال ۱۳۸۹ آغاز شد.

این طرح با ۴ هزار و ۱۰۰ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت ۷ هزار و ۱۰۰ مترمربع احداث شده و از همان اوایل آغاز عملیات ساخت با مشکل کمبود بودجه مواجه شد و یکی از پروژه های راکد استان نام گرفت و همچنین جانمایی در نزدیکی منازل مسکونی، وجود معارض و وجود مشکلات زیرساختی عملیات ساخت این پروژه را عملا به تعطیلی کشاند.

پس از چندین سال پروژه ای که با کلنگ زنی آن امید فراوانی به جامعه ورزشی شهرستان بانه تزریق کرده بود با نبود اعتبار و مشکلات عدیده تکمیل آن به معضلی برای تمامی دولت های گذشته مبدل شده و تغییر پیمانکارهای متعدد در اجرای پروژه خود گویای وضع آن بود.

این پروژه که با توجه به وضعیت سرانه فضای ورزشی بانه می توانست گامی بلند و موثر در پیشرفت ورزش این شهرستان باشد پس از گذشت ۱۰ سال در حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و تکمیل آن به مطالبه اصلی مردم شهرستان بانه تبدیل شد.

در ابتدای سرکار آمدن دولت سیزدهم و با وعده تکمیل پروژه های ورزشی استان این پروژه در دستور کار دولت قرار گرفت و دولتمردان با اهتمام ویژه و اختصاص بودجه های ضربتی روند احداث آن را به شیوه چشمگیری سرعت بخشیدند و امیدها به تکمیل آن در دل مردم زنده شد.

با پیگیری های مسئولان ورزش و جوانان استان و همچنین فرماندار بانه پیشرفت های قابل توجه در بخش های مختلف این پروژه مهم ورزشی شهرستان بانه در ۲ سال اخیر صورت گرفت و نوید اتفاقی میمون در ورزش این خطه از استان مرزی کردستان را داد.

تاکنون بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای این سالن ورزشی هزینه شده است و اختصاص بودجه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال طی ۲ سال اخیر نشان از عزم جدی مسوولان دولت مردمی برای تکمیل این پروژه مهم در سطح استان است.

کد خبر 2762758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha