فعالیت ۸۴۲ متخصص و فوق تخصص پزشکی و دندان پزشکی در کردستان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر ۸۴۲ متخصص و فوق تخصص پزشکی در رشته های مختلف و دندان پزشک در طح استان کردستان به مردم ارائه خدمت می کنند.

بهرام عین اللهی در حاشیه بهره برداری از دستگاه آنژیوگرافی پیشرفته بیمارستان توحید سنندج، در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: در ۲ سال گذشته در حوزه سلامت مردم کردستان انجام شده که اضافه شدن ۲۶۵ متخصص در رشته های مختلف پزشکی یکی از شاخص ترین این خدمات بوده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۵۲۰ متخصص با رشته های مختلف، ۷۲ فوق تخصص و ۲۲۰ متخصص دندانپزشکی و ۳۰ فوق تخصص دندانپزشکی در سطح استان کردستان به مردم خدمات درمانی ارائه می دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در این مدت دستگاه های مختلف مانند پت اسکن (برای درمان سرطان) برای بیمارستان کوثر سنندج خریداری شد، همچنین بخش دیالیز و پیوند کلیه این بیمارستان در حال حاضر جزو مجهزترین بخش های بیمارستانی در کردستان است و مردم دیگر نیاز نیست به استان های دیگر مراجعه کنند.

عین اللهی ادامه داد: پیوند مغز استخوان، بخش اندوسونوگرافی، آنژیوگرافی، دستگاه توموگرافی و دیگر بخش های بیمارستان های کردستان تجهیز شده اند تا بتوانند بخش عمده ای از خدمات درمانی که مردم نیاز دارند، را در داخل استان ارائه دهند.

وی یادآور شد: با کمک خیران حوزه سلامت بخش دوم دیالیز بیمارستان بعثت نیز امروز افتتاح شد و ۲۲ تخت بیمارستانی به این بخش اضافه شد تا بیمارانی کلیوی با مشکلات کمتری مواجه شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه پزشکانی که زیر میزی یا مبالغ خارج از تعرفه بگیرند به قوه قضاییه معرفی می شوند، بیان کرد: با اجرای قوانین جدید در تعزیرات حکومتی، پزشکان متخلف جریمه های سنگینی خواهند پرداخت.

عین اللهی گفت: برنامه وزارت بهداشت تجهیز وراه اندازی مراکز دولتی و افزایش پزشکان متخصص برای کاهش تخلفات پزشکی است.

کد خبر 2762769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha