۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های بازآفرینی شهری به کردستان اختصاص می یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش بینی می شود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های حوزه بازآفرینی شهری در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان کردستان تخصیص یابد.

به گزارش کرد پرس، محمد آئینی در مراسم افتتاح و بهره برداری از مرکز خدماتی، فرهنگی و ورزشی نایسر سنندج که با حضور مهرداد بذر پاش وزیر راه و شهرسازی و سیدمهدی نیازی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه سیاست اجرایی دولت سیزدهم در حوزه بازافرینی شهری در گام اول تقویت و ارتقا نوسازی واحدهای مسکوتی ناپایدار و لرزان و تولید مسکن است، گفت: تامین خدمات زیر ساختی و روبنایی در محلات فرسوده بدین جهت است که مرغوبیت لازم ایجاد شود که خانه های لرزان و ناپدار در مناطق بافت فرسوده و حاشیه ای ، مسیر نوسازی خودشان هرچه سریعتر طی کنند.

وی با اینکه در ابتدای دولت سیزدهم یک هزار و ۲۴۵ پروژه نیمه تمام و دارای مطالبات مالی در حوزه بازافرینی شهری وجود داشت، اظهار کرد: با تلاش انجام شده این میزان به حدود ۲۸۰ پروزه تقلیل یافته است و تلاش می کنیم  ظرف یک سال اینده به اتمام برسد.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه برای رفع محرومیت از محلات فرسوده و ناکارامد شهری بیش از ۲۱۰۰ کیلومتر طول معابرخاکی که ۳۵ کیلومتر ان در استان کردستان وجود داشت، با مشارکت شهرداری ها و حمایت شرکت بازافرینی شهری ایران آسفالت شده است، افزود: با تخصیص رایگان می توان ظرف ۲ سال آینده کلیه معابر خاکی در بافت های فرسوده و ناکار آمد شهری بهسازی و آسفالت کرد.

آئینی با بیان اینکه در ستاد ملی شهری پایدار که در آینده نزدیک با حضور رییس جمهور برگزار می شود، برنامه جامع اقدام مشترک بازافرینی شهری نهایی و مصوب خواهد شد، ادامه داد: بر اساس این برنامه پیش بینی لازم برای تأمین سرانه های  آموزشی، بهداشتی، ورزشی، انتظامی و غیره این محلات به متوسط  سرانه نقاط توسعه یافته همان شهر صورت پدیرفته است.

وی از دستگاه های متولی در حوزه آمورشی و بهداشتی در منطقه نایسر سنندج خواست بهدلیل کمبود در حال حاضر توجه بیشتری داشته باشند و از پیش بینی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های در دست اجرا در حوزه بازافرینی شهری استان کردستان در مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری خبر داد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری از شهرداران سراسر کشور خواست تا در رابطه اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت های فرسوده جدیت بیشتری داشته باشند.

کد خبر 2762773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha