رئیس جمهور: تنش آبی ۱۰ هزار روستای کشور تا پایان دولت به اتمام می رسد

رئیس جمهور هدف گذاری دولت را در ابتدا شروع به کار رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا اعلام کرد و گفت: تا پایان این دولت مشکل ۱۰ هزار روستا حل می شود.

به گزارش کرد پرس، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح ایستگاه پمپاژ دائم بویین شهرستان بانه، گفت: در این سفر ۱۰ طرح بزرگ آبی در کردستان به بهره برداری رسید که هر کدام در جای خود بسیار اثربخش است از جمله ۲ سدی که امروز مورد بهره برداری قرار گرفت یا کارهایی که در مورد تصفیه خانه ها، آب دریاچه زریوار مریوان و حوزه فاضلاب انجام شد.

وی با اشاره به بهره برداری از طرح های حوزه آب در استان کردستان، اظهار کر: با افتتاح و بهره برداری از این طرح ها ۵۰ درصد از تنش آبی استان برطرف شده و تلاش دولت رفع مشکلات مربوط به حوزه آب در این استان است.

رئیس جمهور از وزیر نیرو و مسئولان استان کردستان و دست اندرکاران اجرای این طرح ها قدردانی کرد و افزود: گزارش های وزارت نیرو در مورد طرح های اجرا شده و در دست اجرا در استان کردستان خوشحال کننده است.

رئیسی با اشاره به افتتاح ۱۰ طرح بزرگ در استان، ادامه داد: اجرای این طرح ها با هدف تامین رفاه و آسایش مردم استان کردستان انجام شده و دولت در نظر دارد طرح های این حوزه در استان را با جدیت پیگیری و به سرانجام برساند.

وی با ابراز خوشحالی از رفع مشکلات آب شرب مردم کردستان، یادآور شد: با اجرای این طرح ها بخش زیادی از مشکلات مربوط به آب در استان بخصوص در روستاها برطرف شده که جای تقدیر و تشکر از دست اندرکاران این طرح ها دارد.

رئیس جمهور به کاهش نزولات آسمانی در برخی از نقاط کشور اشاره کرد و بیان کرد: دولت به دنبال مدیریت صحیح در مصرف آب است و با برنامه ریزی های انجام شده تصمیم داریم باوجود کمبود منابع آبی و کاهش نزولات جوی آب مورد نیاز را به دست مشترکان و متقاضیان آب برسانیم.

رئیسی از وزیر نیرو به خاطر تلاش جهادی در راستای مدیریت صحیح در حوزه آب و برق قدردانی کرد و گفت: تلاش دولت در ۲ سال اخیر به نحوی بوده است که مردم احساس کمبود آب در بخش شرب، کشاورزی و صنعت نداشته باشند.

وی هدف گذاری دولت را در ابتدا شروع به کار رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا اعلام کرد و افزود: امروز با یک کار جهادی شاهد رفع مشکلات آب ۳۵۰۰ روستای کشور هستیم و تا پایان این دولت مشکل ۱۰ هزار روستا حل می شود.

رئیس جمهور همچنین به رفع مشکل آب شرب شهر بانه و حذف جیره بندی آن اشاره کرد و اظهار کرد: اگرچه مشکل آب این شهر اکنون حل شده اما ۲ سدی که کار آن آغاز شده نیز باید به بهره برداری برسد تا در آینده مشکل کمبود آب در این شهر نداشته باشیم.

رئیسی از وزیر نیرو خواست هرچه زودتر طراحی و اجرای این ۲ سد را با هدف تامین بلندمدت آب شرب مردم بانه و تامین رفاه و آسایش مردم شروع کند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه آب و برق از زیرساخت های توسعه است، ادامه داد: کردستان استان کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی، بازرگانی و تجارت است و تولید در این استان محوریت دارد و از این رو دولت در راستای ایجاد، توسعه و تقویت زیرساخت های این استان تلاش می کند.

رئیس جمهور از مجموعه وزارت نیرو خواست طرح های در دست اجرا در کشور و استان کردستان را به نحو احسن به ثمر برساند تا مردم از مزایای آن بهره مند شوند.

رئیسی شرط و رمز موفقیت و به ثمر رساندن کارها را پیگیری مجدانه و جهادی دانست و از مسئولان خواست در این راستا تلاش مضاعفی داشته باشند تا مشکلات مردم برطرف شود.

کد خبر 2762786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha