بهره برداری از ۳ پروژه صنعت برق در کردستان با حضور رئیس جمهور

همزمان با روز دوم سفر رئیس جمهور به کردستان، ۳ پروژه صنعت توزیع برق کردستان به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رئیس جمهور، وزیر نیرو، نماینده ولی فقیه در استان کردستان و دیگر مسئولان استانی افتتاح شد.

به گزارش کرد پرس، در روز دوم سفر رئیس جمهور به کردستان در آیینی نمادین ۱۰ پروژه صنعت آب و برق با حضور رئیس جمهور، وزیر نیرو و مسئولان استانی در محل ایستگاه پمپاژ دائم بویین شهرستان بانه  به بهره برداری رسید.

وزیر نیرو در آیین بهره برداری از این پروژه، تعداد پروژه های صنعت برق را سه پروژه عنوان کرد و گفت: این پروژه ها شامل تبدیل کامل شبکه سیم مسی استان کردستان به کابل خود نگهدار، طرح بهارستان و احداث خط و پست فوق توزیع سنندج ۶ است.

علی اکبر محرابیان در ادامه با بیان اینکه پروژه طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در استان با اقدامی جهادی به اتمام رسیده است، افزود: این پروژه یکی از طرح های سراسری وزارت است  اکنون در کل کشور ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه تنها در استان کردستان و یک استان دیگر کشور به طور کامل پایان یافته، اظهار کرد: اجرای این پروژه در استان کردستان با هزینه ی یک هزار و ۴۲۸ میلیارد تومان اجرا شده و اکنون شبکه برق استان به طول ۵ هزار و ۱۰۰ کیلومترعاری از شبکه سیم مسی شده است.

وزیر نیرو دیگر پروژه بهره برداری شده را طرح بهارستان اعلام کرد و ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه اصلاح، بهسازی و توسعه کامل شبکه فشار متوسط و ضعیف ۶۴۴ روستا در سطح ۱۰ شهرستان استان اجرا گردید.

محرابیان با تاکید بر اینکه اکنون ۴۰ درصد شبکه برق روستاهای استان کردستان اصلاح و بازمهندسی شده است، یادآور شد: میزان اعتبار صرف شده برای اجرای این پروژه ۳۳۶ میلیارد تومان است.

وی سومین طرح را پست ۶۳.۲۰ کیلوولت GIS شهدای نمکی سنندج عنوان کرد و بیان کرد: در مجموع برای اجرای این پروژه ها بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وزیر نیرو در پایان با بیان اینکه میهن دوستی و پایداری مهمترین ویژگی مردم کردستان است، گفت: از خدمت رسانی به این مردم افتخار می کنیم.

کد خبر 2762791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha