چالش بزرگ آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

نشریه نشنال اینترست آمریکا هشدار داد ترکیه به دنبال ضمیمه کردن منطقه تحت کنترل کردهای سوریه است. بنابراین، نمی تواند تا ابد خود را درگیر تنش میان ترکیه و کردها کند.

به گزارش کردپرس، مجله سیاسی نشنال اینترست آمریکا وضعیت کنونی نیروهای آمریکا در سوریه، بویژه مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را مبهم توصیف کرد. این نشریه تاکید کرده است آمریکا نه تنها با داعش در سوریه در تقابل است بلکه با همه بازیگرانی که مخالف کنترل کردها بر بخشی از سوریه هستند، وارد تقابل شده است.

این نشریه آمریکایی با اشاره به این که ترکیه هدف خود از ورود به سوریه را ایجاد منطقه امن و پاک کردن شمال سوریه از وجود کردها اعلام کرده، تاکید کرده است ترکیه به دنبال ضمیمه کردن مناطقی است که در زمان امپراتوری عثمانی تحت تصرف ترکها بوده است. بنابراین، ترکیه می خواهد هم در سوریه و هم در عراق بخش های کردنشین این مناطق را دوباره به قلمرو خود اضافه کند.

 نشنال اینترست معتقد است ماموریت آمریکا در سوریه که مبارزه با داعش بود، به اتمام رسیده است و اگر بیش از این بخواهد در این کشور حضور داشته باشد با بازیگرانی روبرو خواهد شد که نه تنها مخالف حضور آمریکا در این کشور هستند بلکه با کنترل کردها بر شمال و شمال شرق سوریه مخالف هستند. بنابراین، آمریکا ممکن است با حملات بیشتری از طرف بازیگران خارجی و داخلی در سوریه روبرو شود.

این مجله تاکید کرده است آمریکا از حضور در سوریه هیج نفعی نمی برد. بنابراین، بهتر است هرچه زودتر نیروهای خود را از این کشور خارج کند.

کد خبر 2762811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha