شهرک صنعتی مشترک بین ایران و اقلیم ایجاد می شود/ بانه باید تبدیل به قطب تولید لوازم خانگی و لامپ در غرب کشور شود

سرویس کردستان- سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: بر اساس مصوبه ای که در سفر ریاست جمهوری به کردستان و شهرستان بانه تصویب شده، شهرک صنعتی مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در خاک عراق که ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار کرد پرس علی نوری در حاشیه 205 امین جلسه کارگروه رفع موانع تولید در شهرستان بانه، در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس با اشاره به مصوبه سفر ریاست جمهوری برای تاسیس شهرک صنعتی- تجاری مشترک بین ایران و عراق در خاک عراق و با محوریت استان سلیمانیه گفت: کمیته ای با ریاست خود بنده برای پیشبرد و اجرایی کردن این مصوبه تشکیل شده است. این شهرک صنعتی- تجاری می تواند فرصت و ظرفیت مناسبی برای انتقال دانش ایرانی به تولیدکنندگان اقلیم کردستان عراق و همچنین فرصتی برای انتقال مواد خام مورد نیاز تولیدکنندگان ایرانی باشد و تلاش خواهیم کرد به بهترین نحو ممکن این مصوبه سفر اجرایی شود. 

نوری در ادامه با اشاره به بازدید وزیر کشور از بانه در جریان سفر ریاست جمهوری به کردستان گفت: در این سفر مقرر شد مشکلات واحدهای تولیدی بانه در یک جلسه به صورت جدی بررسی شود و به همین دلیل جلسه کارگروه رفع موانع تولید ویژه بانه چند دو روز بعد از سفر برگزار شد و مشکلات واحدهای تولیدی از جمله کمبود زمین؛ مشکل تسهیلات و خرید دیون و... به طور جدی بررسی شد. 

وی افزود: برای جبران کمبود زمین یک قطعه زمین معرفی شده است که پس از طی روال اداری به شهرک صنعتی بانه الحاق می شود. 

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان، با بیان اینکه در بازدیدهای صورت گرفته معلوم شد شهرستان بانه ظرفیت هایی بسیار مناسب برای تولید خصوصا در عرصه تولید لوازم خانگی و لامپ دارد گفت: به مسئولان امر تاکید کردم که اتصال حلقه تولید در شهرستان به شرکت های دانش بنیان و برندینگ خصوصا در عرصه تولیدات لوازم خانگی و لامپ در بانه باید اجرایی و دنبال شود و بانه باید در سال جاری به قطب تولید لوازم خانگی و لامپ در غرب کشور تبدیل شود. 

کد خبر 2762912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha